معاون معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: با توجه به مطالعات و امکان سنجی‌های انجام یافته اجرای پروژه توسعه خوشه، طرح خوشه‌های باتیک اسکو و پنیر لیقوان اجرا می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، کلامی معاون معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌شرقی در جلسه بررسی مسائل و مشکلات خوشه‌های کسب و کار آذربایجان شرقی اظهار کرد: اهمیت اجرای برنامه‌ها و دستاورد‌های توسعه‌ خوشه‌ ها و نقش آن در توسعه صنایع کوچک و متوسط بسیار مهم است.

وی با توجه به ضرورت تشکیل خوشه‌های صنعتی گفت: اهمیت توسعه صنعتی در کشور‌های در حال توسعه موجب شده است تا بسیاری از کشورها، شکل گیری و تقویت صنایع کوچک و متوسط در مناطق صنعتی را در قالب خوشه به عنوان یک استراتژی توسعه صنعتی منطقه‌ای مورد نظر قرار دهند.

کلامی اظهار کرد: خوشه‌های صنعتی به واسطه تقسیم کار تخصصی همکاری بین صنایع یادگیری تعاملی و سایر اموری که برای رقابتی‌تر شدن صنایع لازم هستند، می‌تواند الگوی مناسبی برای توسعه صنعتی محسوب شوند.

وی گفت:تاکنون شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان شرقی در راستای برنامه‌های توسعه‌ای تعداد ۴۰ خوشه کسب و کار شناسایی نموده است  که از این تعداد ۱۳ خوشه کسب و کار اجرایی و ۹ خوشه طی سال‌های گذشته خاتمه و تحویل شبکه فراگیر مربوطه شده است.

کلامی با اشاره به اجرای چهار خوشه کسب و کار در استان گفت: خوشه فرش و تابلو فرش تبریز در راستای حمایت از کسب کار‌های کوچک با توجه به مطالعات و امکان سنجی‌های انجام یافته مجوز اجرای پروژه توسعه خوشه، خوشه‌های باتیک اسکو و پنیر لیقوان طی امسال اجرایی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: امکان سنجی خوشه ورنی بافی شهرستان اهر نیز در برنامه کاری شرکت شهرک‌های صنعتی امسال قرار گرفته است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.