معاون وزیر صنعت معدن و تجارت گفت: شهرستان کازرون با توجه به دسترسی به بنادر و کلان شهر‌های کشور منطقه مستعدی برای توسعه اقتصادی کشور محسوب می‌شود.

علی رسولیان در بازدید از منطقه ویژه اقتصادی کازرون که با حضورمدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس فرماندار و جمعی از مسئولان شهرستان کازرون انجام شد به ظرفیت‌های این شهرستان به عنوان یک قطب صنعتی کشور اشاره و گفت: شهرستان کازرون با توجه به دسترسی به بنادر و کلان شهر‌های کشور منطقه مستعدی برای توسعه اقتصادی کشور است.

معاون وزیر صمت گفت: اگر ما بخواهیم نگاه صادرات و واردات درکشور داشته باشیم باید به منطقه ویژه اقتصادی کازرون توجه خاصی شود.

او بر توسعه و تکمیل زیرساخت‌های منطقه ویژه اقتصادی کازرون تاکید کرد و گفت: منطقه ویژه اقتصادی کازرون بستر مناسبی برای اشتغال و تولید صادرات محور فراهم می‌کند.

رسولیان گفت: هم اینک زیرساخت‌های اولیه برای جذب سرمایه گذار فراهم شده است و سرمایه‌گذاران نیز شدن که انتظار می‌رود سرمایه‌گذاران استقبال مناسبی برای سرمایه گذاری در این منطقه به ویژه انجام دهند.

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت گفت: باپیگیری‌های انجام شده، مجوز واگذاری در منطقه ویژه اقتصادی کازرون کمتر از یک سال است که توسط سازمان مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی جمهوری اسلامی ایران صادر شده است.

او گفت: سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و شرکت شهرک‌های صنعتی فارس به عنوان متولی این منطقه ویژه اقتصادی تمام تلاش خود را برای رونق و تکمیل وتوسعه زیرساخت‌ها انجام می‌دهند.

رسولیان گفت: با مذاکراتی که با فرماندار شهرستان نیز انجام شد توافقاتی خوبی برای توسعه اراضی این منطقه ویژه اقتصادی انجام شد.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: واگذاری زمین در منطقه ویژه اقتصادی کازرون به صورت اقساط خواهد بود و برای تشویق سرمایه‌گذاران نیز به زودی مشوق‌هایی اختصاص خواهیم داد.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس نیز با بیان اینکه زیرساخت‌های اولیه نظیر آب و برق، شبکه گاز وفاضلاب در منطقه ویژه اقتصادی کازرون آماده شده است گفت:بستر‌های لازم برای استقرار واحد‌های تولیدی، صنعتی فراهم شده و تاکنون ۵ قرارداد نیز منعقد شده است. وی افزود:سایر زیرساخت‌ها نیز همزمان با استقرارواحد‌ها ایجاد می‌شود.

سید مصطفی هاشمی گفت: برای حمایت از سرمایه گذاران، تمامی امور صدور جواز تاسیس، جواز ساخت، پایان کار و پروانه بهره برداری بصورت رایگان انجام می‌شود و شرایط واگذاری زمین در منطقه ویژه اقتصادی کازرون نیز بصورت نقد و اقساط است.

هاشمی گفت: سرمایه گذاران در منطقه ویژه کازرون متقاضیان می‌توانند در بخش‌های ایجاد واحد‌های تولیدی و صنعتی، تجاری و خدماتی به فعالیت بپردازند.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با بیان اینکه منطقه ویژه اقتصادی کازرون در زمینی به مساحت ۷۳ هکتار راه اندازی شده است گفت: باتوجه به افق توسعه آینده این منطقه ویژه اقتصادی، پیگیری طرح توسعه آن نیز در حال انجام است.

هاشمی گفت: تاکنون بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال برای انجام زیرساخت‌ها هزینه شده است  و هم اکنون نیز دو طرح با مبلغ بیش از ۳۰ میلیارد ریال در حال انجام است و به زودی آسفالت خیابان‌های اصلی انجام می‌شود و دو طرح دیگر نیز در برنامه امسال قرارخواهد گرفت.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس گفت: امیدواریم با توجه به قابلیت‌های موجود در منطقه ویژه اقتصادی کازرون، این منطقه بتوانند زمینه مناسبی برای ایجاد اشتغال پایدار و صادرات فراهم کند.

شهرستان کازرون در فاصله ۱۲۰ کیلومتری غرب شیراز قرار دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۶ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام ، از معاون وزیر تقاضا داریم که شهرک صنعتی شهر. کنارتخته را که سال پیش وزیر محترم قول دادند هرچه زودتر عملیاتی کنند.
آخرین اخبار