نبود دستگاه کارتخوان و لزوم ورود کد رهگیری، از معضلاتی است که فروش ناشران در نمایشگاه کتاب را سخت کرده است.

سی و سومین دوره نمایشگاه کتاب تهران، این روزها در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) به صورت حضوری در حال برگزاری است. این رویداد فرهنگی البته در بخش مجازی هم از طریق سایت نمایشگاه در دسترس مخاطبان است.

اما یکی از مهمترین مشکلات ناشران در روزهای گذشته، نبود دستگاه کارتخوان بوده است.

برخی ناشران در این چند روز برای دریافت کارتخوان با مشکل مواجه بودند و از سوی دیگر در زمینه اینترنت هم مشکل داشتند. علاوه بر این‌ها در ساعاتی برق نمایشگاه بین المللی کتاب تهران هم قطع شده بود و این روند فعالیت را برایشان سخت کرده بود.

بنا به گفته علی رمضانی سخنگوی سی و سومین دوره برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، دلیل مشکلاتی که ناشران در زمینه کارتخوان و اینترنت داشتند به مکان برگزاری نمایشگاه بازمی‌گردد و از آنجا که مصلای تهران زیرساخت لازم را برای برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران ندارد، این مشکلات به وجود آمده است!

صفایی نژاد مدیر مسئول انتشارات صاد می‌گوید: ما در زمینه دریافت کارتخوان با مشکل مواجه بودیم؛ غرفه‌ای که کارتخوان ندارد، در عمل نمی‌تواند فروشی هم داشته باشد. چون اکثر مردم از طریق کارت خرید می‌کنند. 

بنا به گفته وی علت اصلی اینکه ناشران در زمینه دریافت کارتخوان مشکل داشتند این بوده که در زمان ثبت نام از آنها کد رهگیری مالیاتی خواسته اند؛ در حالی که کد رهگیری مالیاتی برای ناشران حقوقی لازم است نه ناشران حقیقی. 

علی اصغر رفیعان مسئول غرفه روزنامه رسمی کشور هم می‌گوید: از جمله مشکلاتی که در این دوره با آن مواجه بودیم، می‌توان به دریافت دستگاه کارتخوان و اینترنت اشاره کرد.

سی و سومین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، تا ۳۱ اردیبهشت به کار خود ادامه می‌دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.