نماینده روسیه در ایران معتقد است که احیای توافق هسته‌ای در مذاکرات وین هنوز امکانپذیر است.

«لوان جاگاریان» سفیر روسیه در ایران، در اظهارات خود در یک برنامه تلویزیونی گفت که هنوز فرصت برای احیای برجام وجود دارد، اما تهران بر حفظ خطوط قرمز خود پافشاری خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری تاس روسیه، این مقام روسیه در مصاحبه با شبکه  «روسیه ۲۴» با بیان آنکه ایران همچنان روی خطوط قرمز خود پافشاری خواهد کرد، افزود: «هنوز فرصت احیای توافق هسته‌ای هست، اما ایرانی‌ها کاملاً به درستی اصرار دارند که باید خطوط قرمز آن‌ها رعایت شود.»

لوان جاگاریان در ادامه با بیان اینکه تبادلات بین واشنگتن و تهران با میانجیگری بروکسل همچنان ادامه دارد، گفت «یکی از موانع اصلی در حال حاضر، اصرار ایران بر خروج سپاه از لیست تحریم هاست؛ [آنهم] نه تنها خود سپاه بطور کلی، بلکه برخی یگانهایش [را نیز شامل شود] تا همه چیز به شکل جامع در نظر گرفته شود. با آنکه اکنون هیچ نشستی در وین میان طرف‌های برجامی نیست، اما تبادل اطلاعات میان تهران و واشنگتن در حال انجام است، تا جایی‌که می‌دانیم دولت آمریکا به ریاست جمهوری جو بایدن تحت فشار زیادیست، و در این میان علاوه‌بر جمهوریخواهان، دموکرات‌ها هم در حال مخالفت با احیای برجام هستند.»

هفته جاری «انریکه مورا» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده اتحادیه اروپا در مذاکرات وین، در پیامی از قصد خود برای سفر به تهران و بحث درباره مسائل باقی‌مانده خبر داد.

امروز (پنج‌شنبه) نیز جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا مدعی شد پیش‌نویس توافق هسته‌ای در مذاکرات وین تقربیا آماده است، باید به زودی نهایی شود. او گفت: «این مذاکرات که اتحادیه اروپا نیز در آن حاضر است، به مراحل پایانی رسید. متن نهایی توافق هم تقریبا آماده و در دست بررسی است. نیاز است به سرعت و در نزدیک‌ترین زمان ممکن آن را نهایی کنیم.»

ادعای تلاش برای احیای برجام از طرف کشور‌های غربی در حالی مطرح می‌شود که سنای آمریکا در اقداماتی خلاف روح برجام، طرح‌هایی ضدایرانی ارائه و تصویب می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۷ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
۶۵ میلیون به کشتن میدن بخاطر خطوط قرمز ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۶ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
روسیه داداش تو خودت الان بدجور تو تله اوکراین افتادی از دهنت کم کار بکش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۷ ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
ما دست نمیکشیم یا آمریکا
مثل اینکه بعد از تحمل 5 سال تحریم تازه بدهکار هم شدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۲ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
عزیزم خوب بخون گفته به حق دست نخواهد کشید و گفته حتی یگانه‌ای تحت امر سپاه یعنی یعنی سپاه قدس وکاملا از ایران حمایت کرده و موافقت آمریکا از غیر تروریستی خواندن سپاه برابر است با محکومیت عاملین ترور حاج قاسم و همراهانش یعنی محکومیت ترامپ و دار و دسته اش در دادگاههای بین المللی به عنوان جنایتکار وترو ر یست
آخرین اخبار