فواد حسین و فیصل بن فرحان بر بهبود روابط دو جانبه عربستان و ایران و گسترش همکاری‌ها بین دو کشور در زمینه‌های مختلف تاکید کردند.

وزارت امور خارجه عراق اعلام کرد که فواد حسین، وزیر امور خارجه عراق در دیدار با فیصل بن فرحان، همتای سعودی خود در خصوص همکاری‌های دو جانبه بین بغداد و ریاض در زمینه های مختلف و سطوح بین المللی با یکدیگر به بحث و گفتگو پرداختند. طرفین در این دیدار درباره تحولات اخیر منطقه و بین الملل و موضوعات مورد علاقه مشترک دو طرف و مقابله با چالش های موجود در منطقه  و ایجاد راه حلی صلح‌آمیز برای ایجاد ثبات و امنیت در منطقه تبادل نظر کردند.

 دو وزیر همچنین به موضوع مذاکرات بین ریاض و تهران پرداخته و بر بهبود روابط دو جانبه عربستان و جمهوری اسلامی ایران و گسترش همکاری‌ها بین دو کشور در زمینه های مختلف تاکید کردند و ادامه مذاکرات بین تهران و ریاض در بغداد و تلاش برای یافتن راه‌حل‌های مسالمت‌آمیز برای دستیابی به امنیت و ثبات و پیشبرد روند همکاری برای دستیابی به صلح و توسعه را ضروری دانستند.

فواد حسین در این دیدار خاطرنشان کرد که دولت عراق تمام تلاش خود را برای ایجاد فرصت مناسب برای دستیابی به تفاهم بین تهران و ریاض خواهد کرد.

این دیدار در حاشیه  نشست بین المللی موسوم به «مبارزه با داعش» که در مراکش برگزار شد، صورت گرفت. این نشست روز چهارشنبه با حضور بسیاری از وزرای خارجه و سازمان‌های بین المللی در این کنفرانس آغاز شد. در این نشست ۱۵ کشور آفریقایی، ۳۷ کشور اروپایی، ۷ کشور آسیایی، دو کشور آمریکای شمالی و ۱۳ کشور عربی به اضافه ۲ کشور به عنوان  ناظر حضور داشتند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
France
7891
۰۲:۱۹ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
نه شیر شتر نه دیدار عرب.
آخرین اخبار