رئیس کل دادگستری یزد:

خیران سرمایه گذار از پرداخت مالیات معاف می‌شوند

دهشیری گفت: سرمایه گذارانی که در زندان‌ها برای زندانیان ایجاد اشتغال کنند، از پرداخت مالیات معاف می‌شوند.

غلامعلی دهشیری گفت: ضروری است قضات از تسهیلات ارفاقی قانونی برای کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها بهره ببرند.

به گفته او زندان باید محلی برای اصلاح و تربیت افراد و بنا به فرموده امام راحل زندان مدرسه آموزش و تربیت اخلاق اسلامی باشد و زندانیان می‌توانند با اصلاح در محیط زندان به زندگی شرافتمندانه بازگشته و افرادی مفیدی در جامعه شوند.

او می گوید: بهترین بستر برای اصلاح و تربیت زندانیان، حرفه آموزی و اشتغال زندانیان است چرا که ایجاد اشتغال پایدار برای زندانیان از عوامل بسیار مهم و تاثیرگذار در اصلاح و اجتماع پذیری و سازگاری اجتماعی زندانیان و بازگشت نشدن مجدد آن‌ها به زندان است.

این موضوع را دهشیری در دیدار با مدیرکل زندان‌های استان مطرح کرد.

 او گفت: بر طبق قانون بودجه ۱۴۰۱، نمایندگان مجلس برای اولین بار مصوب کردند برای ایجاد و توسعه اشتغال زندانیان، سرمایه گذاران و تولیدکنندگانی که در زندان‌ها حضور یافته و برای زندانیان ایجاد اشتغال و درآمدزایی و تولید داشته باشند از پرداخت مالیات معاف می‌شوند.

رئیس کل دادگستری یزد گفت: با توجه به سیاست‌های تشویقی موجود برای اشتغال بیش از پیش زندانیان باید از ظرفیت روحیه خیری و وجود صنعتگران متعدد در استان بهره برد.

مدیرکل زندان‌های استان یزد گفت: زندانیان در دوره محکومیت خود دچار مشکلات عدیده‌ای می‌شوند.

او می گوید: فرد مجرم، امنیت و آرامش جامعه را برهم می‌زند لذا باید بیدار شود و با شرکت در برنامه‌های اصلاحی و تربیتی، زمینه بازگشت سالم او به جامعه فراهم شود.

مقبلی  گفت: استفاده از پابند الکترونیک، انجام خدمات عمومی رایگان و پرداخت جزای نقدی جایگزین حبس را از جمله راهکار‌های موثر برای کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها و کاستن از تبعات منفی مجازات زندان بیان کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار