برخورد دستگاه قضایی با اخلال‌گران عرضه و توزیع مایحتاج عمومی

رئیس کل دادگستری گفت:دستگاه قضایی با اخلال‌گران عرضه و توزیع مایحتاج عمومی قاطعانه برخورد می کند.

علی شعبانی رئیس کل دادگستری استان قزوین در نشست کمیته نظارت بر فرآیند عرضه و توزیع مایحتاج عمومی و کالاهای اساسی گفت: چنانچه افرادی به دنبال ایجاد نابسامانی در بازار باشند و معیشت مردم را به دلیل منافع شخصی نادیده بگیرند قطعاً برخورد قاطعانه نسبت به متخلفان اعمال خواهد شد.

اقدام دولت در اصلاح یارانه آرد یک ضرورت اجتناب ناپذیر به حساب می‌آمد، زیرا این حجم یارانه و سرمایه دولت که به این حوزه اختصاص می‌یافت با قاچاق و فروش خارج از شبکه هدر می‌رفت و قطعاً اجرای این طرح در راستای منافع جامعه است.

در اجرای این طرح همه ارکان نظام به دولت کمک کنند تا این طرح به درستی اجرایی شود و قطعاً اجرای دقیق آن منافع مردم را تامین خواهد کرد.

اقدامات دستگاه قضایی دو بعد پیشگیرانه و برخوردی دارد و بی‌تردید در اجرای این طرح هر دو محور در دستور کار قرار دارد و هر کجا لازم باشد در کنار سایر دستگاه‌ها و نهاد‌ها قرار خواهیم گرفت.

یقیناً افرادی که با اقداماتی همچون احتکار کالا‌های اساسی به صورت گسترده موجب ایجاد نابسامانی در بازار شوند، به جرم اخلال در نظام اقتصادی تحت پیگرد قضایی قرار خواهند گرفت و صرفاً به اقدامات آن‌ها به عنوان یک پرونده تعزیراتی نگاه نخواهیم کرد.

شناساسی افراد متخلف در بحث آرد و نان در دستور کار دستگاه قضایی، نهاد‌های امنیتی و انتظامی قرار دارد و باید دانه درشت‌های نابسامانی بازار در چنگال قانون گرفتار شوند.

نظارت‌های درون سازمانی در دستگاه‌های متولی نیز باید به نحو احسن صورت گیرد تا شاهد اهمال در انجام وظایف نباشیم و قطعا سستی در انجام امور عدم اجرای دقیق طرح را به دنبال خواهد داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار