مانور اسکان اضطراری و لحظه صفر با حضور نیرو‌های جمعیت هلال احمر و دستگاه‌های عضو ستاد بحران شهرستان زرند برگزار شد.

 مانور لحظه صفر با حضور جمعی از امدادگران هلال احمر شهرستان زرند در روستای داهوئیه برگزار شد، توانمندی‌ها و آمادگی نیرو‌های هلال احمر مورد ارزیابی قرار گرفت.

سید رضا حسینی سرپرست فرمانداری زرند، با گرامیداشت هفته هلال احمر گفت: با توجه به حادثه خیزی منطقه سناریوی مربوط به زلزله فرضی در روستای داهوئیه به مرحله اجرا درآمد.

فرماندار زرند، آمادگی در برابر بحران و زلزله را نیازمند تمرین مداوم دستگاه‌های اجرایی ، خدمت رسان و همچنین مردم دانست تا در حوادث احتمالی خسارت‌ها به حداقل ممکن برسد.

او یکی از مهمترین اهداف مانور را ایجاد هماهنگی بین بخشی و آشنایی با خطرات و حوادث طبیعی و غیر طبیعی، ارائه آموزش‌های لازم و اهمیت و نقش هلال احمر و دیگر دستگاه‌های امداد رسان در حوادث و سوانح عنوان کرد.

نیما صالحی رئیس هلال احمر زرند هم گفت: داوطلبان جمعیت هلال احمر این شهرستان با بهره گیری از تجهیزات و ادوات، در زمان مقرر در محل حادثه فرضی حاضر و در کمترین زمان ممکن نسبت به برپایی چادر‌های اسکان و امداد اقدام کردند.

سرهنگ اکبر کردی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه زرند هم، برگزاری اینگونه مانور‌های تمرینی را مؤثرترین راه در راستای کسب آمادگی روحی و روانی هنگام بروز بحران دانست و گفت: با برگزاری چنین مانور‌هایی نقش بسزایی در کاهش تلفات انسانی دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.