رییس اداره حفاظت محیط زیست سنندج گفت: با هماهنگی مراجع قضایی طی حکم تفتیش از محل مختلف نگهداری در یکی از شهرک‌های اقماری شهر سنندج، یک باند خرید و فروش کبک وحشی شناسایی شد.

فواد مصطفی نژاد گفت: بر اساس اطلاعات دریافتی از همیاران محیط زیست مبنی بر نگهداری غیر مجاز پرندگان وحشی و اقدام به خرید و فروش آن‌ها موضوع مورد پیگیری قرار گرفت.

او می گوید: مأموران یگان حفاظت پیگیری تخلف زیست محیطی را در دستور کار قرار داده و پس از بررسی‌های های لازم و صحت موضوع، طی هماهنگی‌های به عمل آمده با مراجع ذیصلاح به محل تخلف عازم شدند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست سنندج می گوید: مأموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان با همکاری نیرو‌های انتظامی طی بازرسی و تفتیش از محل باند ۱۴ قطعه کبک و ۱۵ عدد قفس چوبی را کشف و ضبط کردند و پرونده متخلف به عنوان سرکرده باند پس از تنظیم برای مراحل قانونی به مراجع قضایی ارجاع شد.

مصطفی نژاد گفت: کبک‌های اسیر شده بعد از تیمارداری و اطمینان دامپزشک متخصص، در زیستگاه‌های مناسب استان به دامان طبیعت باز خواهند گشت.

او از تمامی دوست داران محیط زیست درخواست کرد هر گونه تخلف در حوزه محیط زیست را به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان یا سامانه شبانه روزی ۱۵۴۰ گزارش داده تا در اسرع وقت نسبت به پیگیری آن اقدام شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.