سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : نقش رسانه‌ها و مطبوعات در مهار بحران کرونا بسیار پر رنگ بود و با آگاهی بخشی به مردم و هشدار به آن‌ها در راستای رعایت جدی دستورالعمل ها، همراهی خوبی با دانشگاه علوم پزشکی داشتند.

محمدی گفت : خوشبختانه با کمک و همراهی رسانه‌ها در اطلاع رسانی و با آموزش‌های لازم به مردم در استان در مدیریت کرونا با مشکل جدی مواجه نشدیم و در حال حاضر موارد بستری مبتلا به کرونا در استان به کمترین تعداد موارد بستری در دو سال گذشته رسیده است و در هفته‌های اخیر تعداد موارد مرگ و میر نیز به صورت چشمگیری کاهش یافته و در اکثر روز‌ها موردی از فوت در اثر ابتلای قطعی به کرونا در استان ثبت نشده است.

به گفته سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه کرونا هنوز تمام نشده است و درخواست ما از مطبوعات و رسانه‌ها این است که همچنان همکاری لازم را با دانشگاه علوم پزشکی داشته باشند و آن‌ها را به تکمیل واکسیناسیون و انجام واکسیناسیون در گروه سنی ۵ تا ۱۲ سال ترغیب نمایند و با آگاهی بخشی به مردم باعث کنترل بحران کرونا در استان گردند.

هم اکنون واکسیناسیون مهمترین مسئله در کنترل بیماری کرونا است و خوشبختانه استان کرمانشاه در امر واکسیناسیون کرونا جز ده استان اول کشور است.

بر این اساس تبلیغات و اطلاع رسانی صحیح در خصوص تکمیل واکسیناسیون کرونا به ویژه در کودکان ۵ تا ۱۲ سال در راستای مهار بیماری منحوس کرونا بسیار حائز اهمیت است.

واکسن ایرانی برای پیشگیری از کرونا، بسیار کارساز بوده و قابل تایید است و اثر بخشی و ایمنی لازم را ایجاد می‌کند.

با توجه به شعار امسال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین، می‌توان گفت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گام‌های بسیار خوبی در راستای کارآفرینی و ایجاد اشتغال برداشته و بیشترین شرکت‌های فناوری و دانش بنیان را در استان دارد.

در حال حاضر ۶۹ شرکت فناور در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه فعالیت می‌کنند و ۱۴ شرکت دانش بنیان در دانشگاه داریم و برای تداوم فعالیت و افزایش تولید نهایت همکاری و حمایت را از این شرکت‌ها خواهیم داشت.

در کرمانشاه زیرساخت‌های بهداشت و درمان، آموزش و تحقیقات و فناوری باید ارتقا یابد و در این راستا پیشنهاداتی ارائه شده و در سفر ریاست محترم جمهوری به استان مصوب خواهد شد که برای تکمیل پروژه‌ها و ارتقا زیرساخت‌ها در حوزه‌های مختلف بهداشتی درمانی و آموزشی به ۲۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

امیدواریم پروژه‌های نیمه کاره دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاهی از جمله این پروژه ها، دانشکده دندانپزشکی، دانشکده پزشکی، بیمارستان‌های سرپل ذهاب، ثلاث باباجانی و روانسر و بیمارستان ۱۲۰ تخت خوابی شیمی درمانی و رادیوتراپی با تخصیص این اعتبار تا پایان سال ۱۴۰۲ به اتمام برسد و بتوانیم خدمات بهداشتی درمانی بهتری به مردم استان و استان‌های همجوار ارائه دهیم .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.