مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه گفت: این جمعیت سال ۱۳۰۱ فعالیت خود را آغاز کرد از نظر مسائل پدافند غیرعامل، انبار تجهیزات پزشکی و تدارکات در سطح کشور به نسبت از وضعیت مطلوبی برخوردار است.

فرزین معتمدی گفت : امسال ۱۳۴ مورد حادثه داشتیم که ۷۹ مورد آن جاده‌ای، ۳۴ مورد کوهستان، ۹ مورد شهری و یک مورد برف و کولاک بوده است.

به گفته مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه امدادرسانی به ۳۶۳ نفر در جریان این حوادث صورت گرفته است.

 میانگین زمان رسیدن سر صحنه حوادث ۹ تا ۱۲ دقیقه است.

در این عملیات‌ها ۲۴۱ تیم امدادی با حضور ۱۱۹۵ نفر نیرو پای کار بودند.

هم اکنون ۱۵ هزار نیروی داوطلب عضو جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه هستند که این تعداد در سال گذشته پنج هزار نفر افزایش داشت.

با وجود محدودیت‌های بودجه‌ای که با آن مواجهیم، اما انبار‌های هلال احمر از نظر تجهیزات، اقلام امدادی و لجستیک در وضعیت خوبی قرار دارد.

هم اکنون ۱۶ پایگاه ثابت بین شهری، پنج پایگاه موقت بین شهری و ۱۵ پایگاه ثابت شهری در استان داریم.

عملیات اجرایی پایگاه پاوه در هفته هلال‌احمر آغاز خواهد شد و کمی بعد از آن عملیات اجرایی پایگاه جوانرود را آغاز می‌کنیم.

بیمارستان صحرایی جمعیت هلال احمر کرمانشاه در زلزله آبان ۹۶ استان در برپایی سریع و رسیدگی به مجروحان این حادثه امتحان خود را پس داده است.

وضعیت انبار تجهیزات پزشکی و تدارکاتی جمعیت هلال احمر کرمانشاه در مواجه با حوادث غیرمترقبه مطلوب است جمعیت هلال احمر کرمانشاه یکی از معدود استان‌ها در داشتن آشیانه پرواز بالگرد امداد و نجات اختصاصی است و هر وقت مشکلی در مناطق دور افتاده و سخت‌گذر که دسترسی به حادثه دیدگان مشکل باشد، از امداد و نجات هوایی کمک گرفته می‌شود.

صعود ۲۵ هزار نفری داوطلبان جمعیت هلال احمر به ارتفاعات بازی دراز به منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت انجام شد.

 برگزاری رژه خودرویی امداد و نجات جمعیت هلال احمر، برپایی بیمارستان صحرایی در منطقه محروم سرفیروز آباد به منظور ویزیت و درمان رایگان بیماران، برگزاری مراسم عطر افشانی و غبار روبی مزار شهدا، دیدار با خانواده ایثارگران و شهدا، دیدار با نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر کرمانشاه و همچنین دیدار با استاندار کرمانشاه از دیگر برنامه هفته هلال احمر است.

ویزیت ۵۰ درصد تخفیف مرکز توابخشی جمعیت هلال به مناسبت این هفته افراد در این هفته می‌توانند در بخش فیزتراپی، ارتوپدی، گفتار درمانی و پروتز خدمات نصف قیمت از مرکز توابخشی جمعیت هلال احمر دریافت کنند.

راه اندازی ۲ پویش " چهل چراغ" به منظور انجام ۴۰ کار خیر توسط ادارات و پویش " رفیق خوشبخت ما " به یاد حاج قاسم سلیمانی برای جمع آوری کمک خیرین به نیازمندان است جمعیت هلال احمر در ماه مبارک رمضان با کمک خیرین اقدام به تهیه بسته‌های معیشتی برای نیازمندان کرده است.

تمام روند قانونی راه اندازی داروخانه با پشتیبانی کامل استاندار کرمانشاه اخذ شده و در نوبت رای کمیسیون ماده ۲۰ وزرات بهداشت هست .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.