مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان جنگل‌‎ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: ۷۰ درصد از ریزگردهای ایران منشاء خارجی دارد و مربوط به کشورهایی همچون عراق و سوریه است.

عباس سمیعی امروز در جریان گردهمایی مدیران روابط عمومی ادارات کل منابع طبیعی کشور در اصفهان در جمع خبرنگاران گفت: پیش از همه گیری بیماری کووید-۱۹ جلسات خوبی با کشور‌های عراق و سوریه برای رفع معضل برگزار شده بود، ولی پس از آن تا حدودی متوقف شد.

در همین خصوص نمایندگان نیز قرار است دستور العملی تهیه کنند تا در اختیار وزارت امور خارجه قرار بگیرد تا بتوان موضوع ریزگرد‌ها را از کشور‌های مورد اشاره پیگیری کرد.

به گفته او موضوع سدسازی کشور ترکیه نیز از جمله مواردی به شمار می‌رود که باید پیگیری شود که نیازمند رایزنی بین المللی است.

حضور فعالانه در عرصه بین الملل نیز از جمله مقوله‌هایی است که باید برای آن کوشید، برای مثال اکنون نشست جهانی مرتبطی با موضوع تغییر اقلیم در کشور ساحل عاج در حال برگزاری است، اما از ایران هیچ نماینده‌ای در آن حضور ندارد.

البته از سفارت آن کشور درخواست شده که سفیر ایران در این رویداد جهانی حضور یابد تا بتوان به نتایج و تصمیمات آن دست یافت.

سمیعی درباره افزایش آگاهی عمومی برای حفاظت از منابع طبیعی گفت: آسیب به محیط زیست از سوی مردم ریشه در مشکلات اقتصادی و هم فرهنگی دارد.

بزرگترین مشکلات روابط عمومی‌ها نداشتن جایگاه است و برخی آن را به عنوان یک اداره نمی‌شناسند لذا این موضوع در سازمان برنامه و بودجه و نیز در بخش فرهنگی امنیت ملی مطرح شد.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: بودجه اختصاصی برای فعالیت روابط عمومی‌ها در نظر گرفته نشده و واحد روابط عمومی مجبور است از بخش‌های مختلف بودجه بگیرد و امید داریم این موضوع حل شود.

گردهمایی سراسری مسولان روابط عمومی ادارات کل منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با هدف بررسی چالش‌ها و راهکار‌های بهتر اطلاع رسانی امروز در اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان برگزار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.