احمد وحیدی گفت: فعلا مصوبه خاصی درباره هیچ اقلامی صورت نگرفته و هیچ قلمی نمی‌تواند در این مسیر گران شود.

وزیر کشور در حاشیه جلسه هیات دولت گفت: گرانی تا اجرا شدن طرح خلاف است و تعزیرات برخورد می‌کند و همه باید بر اساس چارچوب سازمان حمایت حرکت کنند؛ این یعنی هیچ کالایی تا اجرای طرح گران نمی‌شود.

دیشب هم احمد وحیدی گفته بود مرغ، تخم‌مرغ، لبنیات و روغن اقلامی است که قیمت آن با هدفمند شدن و اصلاح یارانه‌ها تغییر پیدا خواهد کرد اما مجوز افزایش قیمت با هدفمند شدن و اصلاح یارانه‌ها فقط برای مرغ، تخم مرغ، لبنیات و روغن صادر شده و به غیر از این کالاها، هیچ کالای دیگری حق افزایش قیمت ندارد؛ همچنین رانندگان هم حق گران کردن کرایه را ندارند و آنها نمی‌توانند به بهانه گران شدن این چهار قلم کالا قیمت های خود را بالا ببرند.

پیش‌تر رئیس جمهور نیز با تاکید بر این موضوع با بیان اینکه نان، دارو و بنزین گران نمی‌شود گفته بود برای سه دهک اول، ۴۰۰ هزار تومان و برای دهک‌های بعدی ۳۰۰ هزار تومان کمک معیشتی نقدی می‌دهیم.

اما در ادامه وزیر کشور درپاسخ به این سوال که آیا به اتباع خارجی هم یارانه تعلق می‌گیرد؟ گفت: خیر، فعلا در این مرحله تعلق نمی‌گیرد.

دو روز پیش آقای سبحانیان، معاون اقتصادی وزیر اقتصاد گفته بود اتباع خارجی هم مشمول یارانه جدید نان می‌شوند

 معاون اقتصادی وزیر اقتصاد همچنین گفته بود در روشی که برای تغییر یارانه نان (پرداخت یارانه به ازای فروش به نانوایان)، اتباع خارجی هم از یارانه جدید استفاده می‌کنند و اضافه پرداخت نخواهند داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۶ ۱۰ خرداد ۱۴۰۱
نه تو رو خدا به تمام خارجیها و اتباع کشورهای خارجی هم یارانه بدید و شغلشون فراهم کنید اصلا سهام عدالت هم بدید شما ها که ایرانی نیستید کل ایران مال همه جهانیان هست به غیر از مردم خودش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۱ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
نکنید این کار رو!
امروز یکشنبه 25 اردیبهشت 1401 با یک مغازه دار داشتم صحبت میکردم و روغن ارده و زیتون رو تقریبا دوبرابر چهار روز قبل قیمت داد!
پرسیدم مگر برای روغن زیتون و ارده یارانه تعلق میگرفت که بخواد یارانه اش قطع شود و گرانتر شود؟!
جواب داد عمده اینکار رو خود مردم کردن!!! اومدن و 10 تا 20 تا جمع کردن بردن و جنس رو تموم کردم و رفتم جنس جدید بگیرم و تقاضا بالا بود و جنس جدید رو گرون خریدم و گرون میدم؛ در حالیکه اگه طبق روال قبل جلو میرفت من تا حد اقل 6 ماه نیاز به خرید جدید نداشتم!!!!!!!!!!!!!!!!
(درسته که عمده فروش گرانفروش را باید به صلابه کشید)
ولی خدا شاهده کسی که میره 10 تا و 20 تا از هر جنس یکجا میخره و میبره تو خونه انبار میکنه، یک پای گرونی هاست و مدیون بقیه و خودش و نسلش هست!
نکنید این کار رو!
به حضرت عباس قسم که هم مکافات این دنیایی و هم آخرتی و حساب و کتابی هست!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۵:۰۹ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
اونا هم مزدشان را بالا میبرن و با اجناس گران شده برابر میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۲ ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
گران نمی‌شود درست ولی فروخته هم نمیشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۸ ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
تصمیم نهایی می شود بعد واریز میکردید جلوی حساب نمی گرفتید
آخرین اخبار