مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی از افزایش ۲۵ درصدی شمار مراکز خرید تضمینی گندم استان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبرداد.

حمیدرضا نوری گفت: امسال شمار مراکز خرید تضمینی گندم استان در مقایسه با مدت مشابه پارسال با هدف تسهیل واگذاری گندم به دولت ۲۵ درصد افزایش یافته است.

او گفت: مراکز خرید تضمینی گندم به تعداد ۷۷ مرکز در خراسان رضوی آماده اند و به محض این که جهاد کشاورزی آغاز خرید را اعلام کند این مراکز گندم امسال کشاورزان استان را با قیمت اعلامی امسال به مبلغ ۱۰۵ هزار ریال از آنان خریداری می‌کنند.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی گفت: آخرین مهلت خرید گندم انبارشده سال گذشته کشاورزان تا امروز است و با اعلام اتمام خرید در این بخش، خرید تضمینی گندم امسال نیز شروع می‌شود، سال گذشته شمار مراکز خرید تضمینی گندم در استان تعداد ۵۸ مرکز بود که امسال با ۲۵ درصد افزایش به ۷۷ مرکز رسیده است.

نوری گفت: در سال زراعی کنونی پیش بینی می شود ۳۵۷ هزار تن محصول گندم در استان تولید و ۲۶۴ هزار تن خریداری شود.

او گفت: با ادامه بارش رحمت الهی، میزان تولید در واحد سطح افزایش یاید زیرا امسال هم خرید گندم دیم را نداریم.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی گفت: افزایش مراکز خرید تضمینی گندم با هدف رفاه حال کشاورزان و تحویل گندم به نزدیکترین و در دسترس‌ترین مرکز انجام شده است بنابراین با توجه به قیمت خوب تضمینی امسال، شاهد استقبال کشاورزان خواهیم بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.