رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان از تعیین سهم سازمان‌های مقصر در وقوع تصادفات خبر داد.

سرهنگ محمد رضا محمدی گفت: با توجه به تبصره ۳ ماده ۱۴ قانون، کارشناسان تصادف به تخلفات رانندگی نسبت به تعیین سهم تقصیر سازمان‌های قصور کننده در وقوع تصادف و در خسارت به اموال و جان راننده و سرنشینان وسایل نقلیه اقدام و رسیدگی می‌کنند.
او می‌گوید: در فرآیند رسیدگی به تصادفات علاوه بر تعیین میزان خطای راننده نسبت به تعیین نقش تقصیر سایرین در تصادف مثل خودروسازان، راه و سازمان‌های نظارتی مشخص می‌شود.

به گفته سرهنگ محمدی، خودروسازی، راه و سازمان‌های نظارتی تاییدیه نهایی در خصوص کیفیت و ایمنی خودرو‌ها را برای استفاده مردم نظیر سازمان استاندارد و با تحلیل دقیق علمی و منطقی در علت تامه تصادف لحاظ و علت تصادف به عرض مراجع قضایی می‌رسد.

او گفت: مقرر شده تا از تصادفات و ایمنی خودرو‌ها مستند ساخته شود تا برای ارزیابی و اصلاح هم برای کارخانه سازنده و هم برای سازمان استاندارد ارسال شود.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان گفت: نقش استاندارد در کیفیت و ایمنی خودرو باتوجه به تایید نهایی قطعات و خودرو، اگر بیشتر از خودرو سازان نباشد کمتر نیست چرا که یکی از قسمت‌های شماره گذاری وسیله نقلیه تایید سازمان استاندارد است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.