سرلشکر سلامی گفت: در حوادث طبیعی اولین کسانی که به فریاد مردم می‌رسیدند و تا آخر می‌ایستادند بسیجیان بودند.

فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه بسیج در همه میدان‌ها درخشید، گفت: در حوادث طبیعی اولین کسانی که به فریاد مردم می‌رسیدند و تا آخر می‌ایستادند بسیجیان بودند. در سیل خوزستان بسیجیان سیل آسا آمدند و بر سیل غلبه کردند. در سرپل ذهاب با حضورتان به مردم آرامش دادید در نبرد اقتصادی هم وارد میدان شدید و به کمک هموطنان نیازمند شتافتید.

به گفته سرلشکر سلامی، دشمنان ما در سختی هستند اما تفاوت ما این است که ما بسیج داریم و آنها بسیج ندارند ما به خدا متکی هستیم و آن‌ها این‌گونه نیستند و ما امروز از هر زمان دیگری قوی‌تر هستیم؛ این سختی‌ها را پشت سر خواهیم گذاشت و شادی‌هایمان را تقسیم می‌کنیم.

سپاه پاسداران و بسیج در هنگام وقوع حوادث و بلایای طبیعی مانند سیل ، زلزله برف و... با سازماندهی و گسیل امکانات و ظرفیت‌های در اختیار پای به عرصه خدمت رسانی به مردم آسیب دیده گذاشته و در این مواقع با دستور فرمانده کل سپاه پاسداران، نیروی زمینی ، قرارگاه خاتم الانبیا (ص) و سپاه های استانی درگیر بحران ، به حالت آماده باش و آغاز عملیات امداد و نجات در آمده اند.

عملیات بازگشایی محورهای مواصلاتی ، جاده‌ها و مسیرهای روستایی با استفاده از تجهیزات و ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین اعزام شده نیروی زمینی سپاه و قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا و نجات ، جابجایی ، اسکان و استقرار موقت مردم از جمله این اقدامات است.

همچنین بالگردهای هوانیروز سپاه نیز در این مواقع، عملیات جابجایی و رساندن وسایل گرمایشی، پتو، پوشاک ،غذای گرم نان و دیگر اقلام ضروری را  در کنار  استقرار گروه های پزشکی بهداری نیروی زمینی سپاه ، بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی و در زمان وقوع حوادث طبیعی انجام می دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۲:۴۷ ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
تنها ارگانی ونهادی را که بدون فساد است وخالصانه کار می کند سپاه وبسیج است ....من که نقص وعیبی ندیدم ......ولی در نهادها وسازمان های دیگر آدم خوب وبد در همه جا است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۷ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
واقعا خیلی باحالین
آخرین اخبار