در گفت گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

کمبود دستیار در رشته های خدمات فوری و پایه پزشکی

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: در رشته‌هایی مانند بیهوشی، و طب اورژانس که از رشته‌های اصلی هستند با کمبود دستیار مواجه هستیم.

سعید کریمی گفت: ما در بخش درمان و رشته‌هایی مانند بیهوشی و طب اورژانس که جزء رشته‌های اصلی هستند؛ یعنی مربوط به خدمات فوری و پایه‌ای هستند، با کمبود دستیار مواجه هستیم.

به گفته معاون درمان وزارت بهداشت در این رشته‌های پایه ظرفیت وجود دارد و صندلی‌ها خالی هستند؛ اما متاسفانه به دلیل بعضی شرایط از آن ها استقبال نمی‌شود.

کریمی گفت: تدابیری مربوط به بحث تعرفه ها، دریافتی‌ها، مالیات و طول دوره آموزش اندیشیده شده اند تا جذابیت این رشته‌ها افزایش پیدا کند و در آینده با کمبود دستیاران در بخش‌های اصلی مواجه نشویم.

به گفته معاون درمان وزارت بهداشت حتی رشته‌هایی مانند فوق تخصصی جراحی قلب و یا جراحی پیوند نیز با استقبال کم روبه‌رو شده اند و به اصطلاح رشته‌های محروم محسوب می‌شوند.

کریمی گفت: حقوق دستیاران در سال گذشته افزایش داشته و امکان افزایش در سال جدید منوط به تصمیم‌های معاونت پشتیبانی و مقام عالی وزارت است. البته که فقط بحث حقوق نیست و بحث‌هایی مانند سختی کار و میزان درآمد هم مطرح هستند که باید در آن‌ها مداخله کنیم تا در آینده شاهد کمبود در بخش درمان نباشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار