مدیرکل امور مالیاتی کردستان گفت: در سال گذشته قریب به ۲ هزار و ۶۱۴ میلیارد ریال به شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان از محل عوارض مالیات بر ارزش افزوده پرداخت شده است.

مصطفی فعله گری گفت: براساس قانون مالیات بر ارزش افزوده رقمی نزدیک به دو هزار و ۶۱۴ میلیارد ریال به حساب شهرداری ­ها و دهیاری‌های استان واریز شد ،این پرداختی‌ها منبع مهمی برای اداره شهر‌ها و مناطق روستایی است و نسبت به سال قبل بیش از ۹۰ درصد رشد داشته است.

مدیر کل امور مالیاتی استان کردستان گفت: در بین تمامی نقاط استان، شهرداری مرکزی سنندج با ۶۳۰ میلیارد ریال، شهرداری سقز با ۲۵۲ میلیارد ریال، شهرداری مریوان با ۲۱۵ میلیارد ریال و شهرداری بانه با ۱۷۰ میلیارد ریال به ترتیب بیشترین مبالغ را دریافت کرده اند.

به گفته او شهرداری قروه ۱۲۲ میلیارد ریال، شهرداری کامیاران ۸۹ میلیارد ریال، شهرداری بیجار بیش از ۷۸ میلیارد ریال، شهرداری دهگلان ۴۱ میلیارد ریال، شهرداری دیواندره ۵۴ میلیارد ریال و شهرداری سروآباد ۵۴ بیش از ۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از محل عوارض مالیات بر ارزش افزوده در سال ۱۴۰۰ دریافت کرده اند.

فعله گری ضمن تاکید بر اینکه براساس بند دوم ماده ۳۹ قانون مالیات بر ارزش افزوده، کلیه نقاط شهری و روستایی شامل این پرداخت‌ها می‌شوند می گوید: حدود هزار و ۷۰۲ نقطه شهری و روستایی در استان به صورت دائمی از منافع پرداخت عوارض مالیات بر ارزش افزوده توسط شهروندان برخوردار می‌شوند.

گفتنی است؛براساس قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده نرخ عوارض مالیات بر ارزش‌افزوده از سه درصد به چهار درصد افزایش یافته است که هر ماه عوارض وصول شده، مستقیما به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌ها واریز می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.