مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی مازندران زمان مناسب مبارزه شیمیایی با آفت سپردار سفید توت در باغ‌های سیاه ریشه را از ۲۰ اردیبشهت اعلام کرد.

عبدالرحمن زاغی گفت: ردیابی و بازدید‌های میدانی بعمل آمده از باغات هلو، شلیل پوره زایی نسل اول آفت سپردار سفید توت آغاز شد و زمان مناسب برای مبارزه شیمیایی با این آفت از ۲۰ اردیبشهت تا ۵ خرداد ماه است.

او می‌گوید: باغداران قبل از هر اقدامی با تهیه نمونه از باغ و ارائه آن به کارشناسان حفظ نباتات و کلینیک‌های گیاهپزشکی به مشاوره و توصیه‌های کارشناسان ذیربط مراجعه کنند.

مدیریت آفت سپردار سفید توت در قالب مبارزه تلفیقی شامل مبارزه مکانیکی از قبیل پاک کردن تنه و شاخه‌های ضخیم با اسکاچ نرم یا گونی و حذف و هرس سرشاخه‌های شدیداً آلوده است.

زاغی سمپاشی پس از خروج ۷۰ درصد پوره‌ها از تخم قبل از ترشح سپر با سموم توصیه شده مانند دورسبان، اتیون، آپلاود و آدمیرال، دیازینون ۶۰%EC براساس دوز توصیه شده در نسخه گیاهپزشکی را به باغداران توصیه و گفت: با توجه به اهمیت صادرات میوه، کنترل شیمیایی با استفاده از سموم توصیه شده فوق با با سمپاش مناسب ترجیحا روی تنه و شاخه‌های اصلی تاکید می‌شود.

او با توجه به حساسیت زیاد درختان سیاه ریشه به روغن‌های زمستانه (روغن ولک) در فصل رشد، به باغداران و بهره‌برداران توصیه کرد از اختلاط حشره‌کش‌های توصیه شده با روغن امولسیون شونده خودداری کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.