لرستان ظرفیت احداث یک هزار تن سردخانه جدید کشاورزی دارد

معاون توسعه بازرگانی، بازرسی و صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: ظرفیت احداث یک هزار تن سردخانه جدید ویژه مواد غذایی، گوشت و میوه در این استان وجود دارد.

عظیم دادگر گفت: در زمینه توسعه سردخانه‌ها شاهد کمبود‌هایی درسطح استان جهت ذخیره سازی گوشت وسایر محصولات غذایی و باغی هستیم که نیاز است با جذب سرمایه گذار و حمایت از آن‌ها این ظرفیت استان را ارتقا دهیم.

وی می گوید: نیازسنجی و شناخت ظرفیت‌های موجود هر منطقه است ضروری است تا هر محصول بر اساس استعداد آن منطقه تولید و کار‌های فرآوری آن انجام و از ضایع شدن محصول جلوگیری شود.

وی گفت: صدور مجوز برای افراد باید مبتنی بر اهلیت و توانایی آن‌ها باشد تا شاهد تسریع در روند انجام کار باشیم چراکه برخی متقاضیان مجوز سرمایه گذاری، سرمایه کافی برای شروع طرح، دانش و تجربه کافی در این زمینه را ندارند.

دادگر می گوید: نظارت و بررسی طرح‌ها باید کاری مستمر باشد چراکه ممکن است برخی از افراد تنها برای استفاده از تسهیلات اقدام به کسب مجوز نمایند که البته کارشناسان حوزه صنایع تکمیلی وغذایی سازمان جهاد کشاورزی، نسبت به کنترل این موضوع عملکرد موثری داشته اند.

وی به ضرورت اجرایی شدن طرح‌های نیمه تکمیل کشاورزی در استان اشاره کرد و گفت: باید طرح‌های نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بیش از ۸۰ درصد در اولویت تکمیل قرار گیرد تا موجب رونق اقتصادی و اشتغال پایدار شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.