تکریم و رساندن معلم به جایگاه واقعی لازم است

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: معلمان در دوران شیوع همه‌گیری کرونا، زحمات فراوانی را متحمل شدند که باید به نحو مناسبی این تلاش‌ها اطلاع‌رسانی شود.

محمدخلیل عسکری در جشن سپاس معلم شهرستان استهبان استان فارس گفت: دولت آقای رئیسی، دولت خدمتگزار و مردمی است و مسئولان جایگاهی جز نوکری و خدمتگزاری مردم برای خود نمی‌بینند؛ بنده را به عنوان خادم فرهنگیان نگاه کنید، من خدمتگزاری و پاسخگویی به مطالبات فرهنگیان را وظیفه خود می‌دانم.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با اشاره به فرموده امام راحل (ره) مبنی براینکه "معلمی، شغل انبیاست" این کلام را منبعث از قرآن و سنت دانست و گفت: برای همانندی شغل معلمی و پیامبران نیازمند طراوت در اندیشه و رفتار هستیم و ما معلمین باید بین اندیشه و رفتار طراوت بیش از پیش داشته باشیم تا مصداق سخن امام (ره) باشیم.

او گفت: در شهر قرآنی استهبان راحت‌تر می‌شود مبانی کلام خداوند را مطرح کرد، معلم دانای جامعه و مورد اعتماد مردم است به گونه‌ای که وقتی اساتید جامعه شناسی بررسی می‌کنند، معلم را بعنوان مورد اعتماد‌ترین فرد در جامعه می‌شناسند.

عسکری نقش اصلی تربیت رابه عهده معلمان دانست و گفت: این ظرفیت بسیار خوبی است که معلمین محل مراجعات اجتماعی هستند در فضای سیاسی، فرهنگی، اجتماعی نقش آفرین‌ترین اقشار و گروه‌ها معلمان هستند.

او گفت: برای اینکه بتوانیم تربیت را توسعه دهیم باید فرایند تربیت را خدایی کنیم تا این حوزه پردامنه‌تر شود و لازمه این امر این است که خودمان الهی شویم، چون می‌خواهیم روی فطرت انسان‌ها کار کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: باید خودمان مجهز باشیم تا قول و رفتار ما اثر خودش را در روی وجدان‌های بیدار بگذارد و معلم وقتی موفق است که مورد پذیرش جامعه واقع شود

عسکری گفت: معلم برای اینکه به این هدف برسد نیازمند مقبولیت و محبوبیت است که این ظرفیت‌های اجتماعی که در اختیار معلم قرار می‌گیرد این محبوبیت و مقبولیت را افزاییش داده و می‌تواند بر روند تربیت تاثیرگذار باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس بر منزلت اجتماعی معلم تاکید و گفت: نظام رتبه بندی را ابزاری برای رسیدن به این هدف موثر می‌داریم و برای اهتمام دولت مردمی و مجلس انقلابی برای اجرای نظام رتبه بندی تشکر می‌کنیم وقتی که در طول ۳سال ۲۰هزار میلیارد درنظر گرفته بودند، اما این مجلس برای یکسال ۳۸میلیارد در نظر گرفت.

در این مراسم از معلمان پیشکسوت و نمونه شهرستان استهبان، قدردانی و تجلیل شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.