مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: باید دانش‌آموزان را بر اساس ساختار ذاتی آن ها و مهارت‌هایی که دارند پیش ببریم زیرا نظام کنکور با فلسفه تربیت سازگاری ندارد.

محمد خلیل عسکری گفت: درصدد هستیم تا گرایش دانش‌آموزان‌ را با مهارت‌ آموزی به سمت هنرستان‌ها سوق دهیم.

مهارت‌آموزی حلقه مفقوده در نظام آموزشی

او گفت: مهارت‌آموزی در نظام‌های آموزشی پیشرفته جایگاه ویژه‌ای دارد زیرا تنها آموزش سطحی منابع درسی به دانش‌آموزان‌ نمی‌تواند آنان را برای زندگی آینده آماده کند. 

عسکری گفت: شهرستان های استان فارس در سال ۱۴۰۰ سهمی از رتبه‌های تک رقمی کنکور نداشتند و با وجود اینکه توجه به مهارت‌آموزی برای ما در اولویت قرار دارد اما اهتمام جدی برای ارتقای جایگاه استان فارس در آزمون کنکور داشته‌ایم.

اقدامات انجام شده برای ارتقای جایگاه استان در کنکور

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: با توجه به اثرات و برکات مثبتی که آموزش حضوری نسبت به آموزش مجازی دارد تمام تلاش خود را برای حضوری شدن آموزش به ویژه برای مقاطع متوسطه دو را به کار گرفتیم که مدارس دارای رتبه علمی و برتر در کنکور  نیز شناسایی شدند.

او گفت: کمپ‌های مطالعاتی کنکور نیز مانند سال‌های پیش از کرونا راه‌اندازی شد و معاونت آموزشی متوسطه هم بسته‌های متعدد آموزشی کنکور و پکیج‌های انگیزشی و برانگیزاننده را به دانش‌آموزان و اولیای آن ها ارائه داد تا  از این طریق دانش‌آموزان  تشویق شوند.

عسکری با اشاره به به برگزاری مستمر جلساتی با حضور ۸۰ یا ۱۰۰ نفر از دانش‌آموزان‌ گفت: تمام دانش‌آموزان را به آموزش حضوری دعوت و از اولیا نیز تقاضا می‌کنیم همکاری ویژه‌ ای با آموزش و پرورش داشته باشند.

آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ با حضور ۸۹ هزار و ۴۲۸ داوطلب در استان فارس برگزار شد اما این استان از کسب رتبه های برتر در این آزمون مهم بی بهره ماند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار