مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سیستان و بلوچستان گفت : افزایش سقف اعتبارات مرمت آثار تاریخی و حمایت از سرمایه گذاران بومی نقش مهمی در رونق صنعت توریسم دارد.

جلال زائی  در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان نیکشهر گفت : وجود ظرفیت های گوناگون گردشگری و توان محیطی بالقوه در شهرستان نیکشهر می تواند این شهرستان را در آینده ای نزدیک به یکی از قطب های گردشگری استان تبدیل کند.

او  گفت : نگاه عملیاتی و برنامه ریزی فرابخشی می تواند ابعاد مختلف گردشگری استان را شکوفا کند.

او  گفت : اجرای طرح های خلاقانه و نوین در گردشگری با توجه به انسان محور بودن آن ، علاوه بر جذابیت برای مسافران می تواند نوید بخش توسعه در صنعت توریسم باشد.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سیستان و بلوچستان : نگاه عملیاتی و برنامه ریزی فرا بخشی در نیکشهر که در قلب استان قرار دارد می تواند منجر به رونق گردشگری در سواحل مکران و پسکرانه های آن شود.

مجیب حسنی سرپرست فرمانداری شهرستان نیکشهر نیز گفت : با همدلی و همراهی تمامی دستگاه ها و با ارزیابی های انجام شده، ستاد تسهیلات سفر شهرستان نیکشهر جزء برترین ستاد ها در ارائه خدمات به مسافران در ایام نوروز سال ۱۴۰۱ معرفی شده است.

سرپرست فرمانداری شهرستان نیکشهر در ادامه گفت : متاسفانه ضعف در زیر ساخت های خدماتی و عمرانی و عدم معرفی دقیق و درست جاذبه های گردشگری باعث شده است که بسیاری از ظرفیت های گردشگری و صنایع دستی شهرستان نیکشهر مغفول بماند.

وی بیان کرد: توجه ویژه در تامین زیر ساخت های گردشگری و خدماتی نیکشهر با توجه به قرار گرفتن در محور جاده ترانزیتی و نزدیکی به بندر چابهار موجب توازن در توزیع جمعیت گردشگران خواهد شد.

حسنی گفت : دو محور بمپور ایرانشهر و نیکشهر چابهار پر ترددترین مسیر های استان در ایام نوروز بوده اند که ضرورت دارد لاین دوم جاده ترانزیتی با مرکزیت نیکشهر به چابهار در قالب چند فاز آغاز شود.

سرپرست فرمانداری شهرستان نیکشهر اظهار داشت : باید از تمامی تریبون های و ظرفیت های شبکه های اجتماعی برای معرفی دقیق و مستمر ظرفیت های گردشگری به ویژه در حوزه کشاورزی و محصولات روستایی استفاده شود تا نیکشهر مقصدی جذاب و مناسب برای گردشگران باشد.

خیرالنساء امیری دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان نیکشهر نیز گفت : نیکشهر با دارا بود آثار تاریخی ، مناطق گردشگری ، میراث گرانبهای فرهنگی و صنایع دستی اصیل با قدمتی بیش از ۵ هزار ساله و قرار گرفتن در شاهراه ارتباطی میلک به چابهار پشتیبان توسعه گردشگری استان خواهد بود.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر نیکشهر افزود: تامین اعتبار برای بازگشایی مسیر های ارتباطی مناطق گردشگری در روستا ها ، ایجاد کمپ های چند منظوره ، افزایش سقف اعتبارات مرمت آثار تاریخی و حمایت از سرمایه گذاران بومی نقش مهمی در رونق صنعت توریسم دارد.

در این جلسه به پاس اجرای برنامه‌های متنوع ، ارائه خدمات مطلوب و رضایتمندی گردشگران از اعضای ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان نیکشهر با اهدا لوح سپاس و هدایا قدر دانی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار