دفتر پایگاه میراث فرهنگی خلیج فارس و دریای مکُران با حضور معاون فرمانداری ویژه چابهار، اعضای شورای اسلامی و جمعی از مدیران این شهرستان افتتاح شد.

 رییس پایگاه میراث فرهنگی خلیج فارس و دریای مکُران حوزه (چابهار)  گفت: مهم‌ترین هدف راه‌اندازی این دفتر، شناسایی و ثبت آثار تاریخی سواحل مکران است که از گواتر تا حوزه استحفاظی این سواحل را شامل می‌شود و همچنین کمک به چاپ و گردآوری آثار تاریخی و هویتی واقع در نوار ساحلی مکران ازجمله اهداف این دفتر است.

عدنان حسینی گفت: تعیین ضوابط و عرصه و حریم آثاری که به ثبت ملی رسیدند و همچنین مطالعه و پژوهش در زمینه‌های باستان‌شناسی، مردم‌شناسی، مطالعات و طراحی در سواحل مکُران از دیگر اهداف این دفتر است.

حسینی گفت: گردآوری و آرشیو اسناد مربوط به تاریخ سواحل مکُران را در برنامه‌های آتی خواهیم داشت و از طرفی به مطالعه و مرمت آثار تاریخی و طبیعی و ایجاد زیرساخت‌های لازم در دفتر پایگاه میراث فرهنگی خلیج فارس و دریای مکُران پرداخته خواهد شد.

او گفت:امیدواریم با اعتباراتی که وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به این دفتر اختصاص می‌دهد بتوانیم گام‌های موثری در راستای تحقق اهداف مورد نظر برداریم.

به گفته رییس پایگاه میراث فرهنگی خلیج فارس و دریای مکُران حوزه (چابهار) ساختمان اصلی دفتر این پایگاه با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال احداث است و پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان سال به بهره‌برداری برسد.

او گفت: یکی دیگر از اهداف این دفتر کمک به ارتقای شاخص‌های سواحل مکران در حوزه میراث فرهنگی و آثاری که قرار است شناسایی کنیم خواهد بود تا بتوانیم، یک هویت‌بخشی و فرهنگ‌سازی مطلوبی رقم بزنیم و هرآنچه که در حوزه سواحل مکران است را شناسایی، ثبت و به همه گردشگران معرفی کنیم که در همین راستا از همکاری جامعه دانشگاهی هم استفاده خواهیم کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار