نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس از قول وزیر ارتباطات برای پوشش ۱۰۰ درصدی اینترنت روستا‌های بالای ۲۰ خانوار تا نیمه اول سال ۱۴۰۲ خبر داد.

حجت الاسلام سید جواد حسینی‌کیا ابراز امیدواری کرد بخشی از این برنامه تا پایان سال به نتیجه برسد.

وزیر ارتباطات امروز به کمیسیون صنایع و معادن مجلس دعوت شده بود.

آقای زارع پور گفت که در ابتدای دولت سیزدهم، از ۴۰ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار، ۷ هزار و پانصد روستا دسترسی به اینترنت نداشتند یا کیفیت اینترنت آن‌ها پایین بوده است.

بر اساس آمار وزیر ارتباطات، حدود ۵ هزار و ۵۰۰ به اینترنت دسترسی پیدا کرده اند و حدود ۲ هزار روستا به شبکه ملی اطلاعات متصل شده اند.

به گفته آقای زارع پور، «حدود ۲ درصد مردم به امکانات فیبر نوری دسترسی دارند و تاکنون بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار پورت در کشور راه انداری شده است.»

دولت تصمیم گرفته ۸ درصد از سهم ۲۸ درصدی اش از درآمد اپراتور‌های (کارور) تلفن همراه را به گسترش طرح فیبر نوری منازل و کسب و کار‌ها اختصاص دهد.

وزارت ارتباطات هنوز با درخواست افزایش تعرفه اینترنت موافقت نکرده است

وزیر ارتباطات همچنین امروز درباره تعرفه اینترنت گفت که این وزارتخانه هنوز با درخواست اپراتور‌ها برای افزایش تعرفه موافقت نکرده، اما اجازه حذف بسته‌هایی را که بر اساس مصوبه سال ۹۵ کمیسیون تنظیم مقررات کمتر از کف قیمت بوده‌اند، داده است.

آقای زارع پور گفت که برای ارائه بسته‌های جدید، شرکت‌های خدمات دهنده باید تا ۳ سال آینده، سرعت اینترنت را دو برابر کنند، پوشش 4G را به ۱۰۰ درصد برسانند و ۱۰ درصد ارتباطات با نسل پنجم انجام شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار