یک کارآفرین تویسرکانی با تلاش و پیگیری، دانش، تخصص و خلاقیت فرصتی را برای تولید، اشتغال و درآمدزایی در شهرستان ایجاد کرده است.

آقای نصرالهی، مهندس مکانیک، گرایش ساخت و تولید است که با مشارکت دانش آموخته‌های رشته‌های ریخته گری، و کامپیوتر، این واحد تولیدی را پیش می‌برد.

او تاکنون دستگاه‌هایی همچون گردو شکن، خط دانه بندی گردو، خردکن چغندر و دستگاه تولید پوره سیب در این مجموعه، اختراع و روانه بازار کرده است.

 شناخت یکی از نیاز‌های گردوکاران، ایده پردازی و پژوهش برای رفع آن معضل و در نهایت ساخت و ثبت اختراع اولین دستگاه گردو پوست کن کشور، مقدمه‌ای برای راه اندازی یک واحد تولیدی پویا شد.

این کارآفرین تویسرکانی با استفاده از توان نیرو‌های خلاق و متخصص در قالب شرکت‌های دانش بنیان، چالش‌ها و کاستی‌ها را به فرصتی برای تولید، اشتغال آفرینی، کسب درآمد و توسعه اقتصادی بدل کرد. این مخترع تویسرکانی، زمانی هم که عضو شورای اسلامی شهر بود از دورریختن ضایعات آسفالت خیابان‌های شهر در محیط زیست رنج می‌برد. او با مشاهده دور ریختن آسفالت ضایعاتی در محیط زیست، به فکر چاره افتاد و پس از ۶ ماه تحقیق علمی، پژوهشی و آزمون و خطا با ۱۰ نفر نیرو، نوعی خاص از دستگاه بازیافت آسفالت را طراحی و ثبت اختراع کرد.

آقای نصراللهی می گوید: ظرفیت بازیافت این دستگاه ۵۰۰ تن آسفالت دور ریز است و روزانه ۲۵۰ متر مربع سطح معابر و خیابان‌ها را با این اختراع لکه گیری می‌کند.

این مخترع می گوید: اغلب، کارخانه‌های آسفالت شهرداری‌ها در فصل سرما تعطیل است و راه اندازی آن‌ها در این زمان صرفه اقتصادی ندارد؛ اما دستگاه ساخته او به راحتی ظرف مدت دو ساعت فعال می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.