مدیرعامل آب منطقه‌ای کرمانشاه با اشاره به کاهش ۳۵ درصدی بارندگی، گفت : رواناب‌های استان نسبت به پارسال ۵۴ درصد و نسبت به بلند مدت ۷۶ درصد افت را نشان می‌دهد که بیانگر عمق فاجعه است.

محمودرضا شهلایی گفت : تأمین آب خام اولیه وظیفه اصلی این شرکت است که در این راستا مجوز‌هایی برای حفاری تأمین آب در داخل شهر‌ها و روستا‌ها صادر می‌شود.

به گفته مدیرعامل آب منطقه‌ای کرمانشاه دیگر وظیفه این شرکت در قالب تأمین بلند مدت آب شهر‌ها از طریق سد‌ها است شرکت آب و فاضلاب با تحویل آب و تصفیه آن، آب را توزیع می‌کند.

پارسال تقریباً بیشترین اُفت بارش را در کشور داشتیم.

 متوسط بلند مدت بارش استان ۴۸۵ میلی‌متر است پارسال حدود ۳۰۰ میلی‌متر بارش داشتیم که ۱۸۵ میلی‌متر از متوسط هم کمتر بود.

امسال الحمدالله با بارش‌های خوب چند روزه اردیبهشت‌ماه نسبت به مدت مشابه پارسال حدود ۱.۵ درصد افزایش بارش، ولی نسبت به بلند مدت ۳۵ درصد کاهش بارش داریم.

اثرات این کاهش بارش‌ها بیشتر روی رواناب‌ها (آب‌های جاری در رودخانه) بوده، رواناب‌های استان نسبت به پارسال ۵۴ درصد و نسبت به بلند مدت ۷۶ درصد اُفت را نشان می‌دهد که بیانگر عمق فاجعه است.

چشمه‌ها ۵۳ درصد نسبت به بلند مدت و ۴۹ درصد نسبت به مشابه پارسال کاهش را نشان می‌دهد به طوری که یکی از منابع تأمین آب شرب جنوب شهر کرمانشاه سراب قنبر بوده که بسیار اُفت پیدا کرده است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.