عضو هیات علمی دانشگاه رازی و دبیر علمی همایش «هورامان، ثبت جهانی، فرهنگ و توسعه پایدار»، گفت : این همایش که در ۲۵ و ۲۶ تیرماه در استان کرمانشاه با حضور چهره‌های برجسته و مهمانان داخلی و خارجی برگزار می‌شود رونق، شکوفایی و بالندگی را برای این منطقه به دنبال خواهد داشت.

نادر نادری گفت : همایش برای اولین بار است که در استان برگزار می‌شود و مسیر توسعه اقتصادی، فرهنگی و گردشگری را هموار خواهد کرد.

به گفته عضو هیات علمی دانشگاه رازی و دبیر علمی همایش «هورامان، ثبت جهانی، فرهنگ و توسعه پایدار» اکنون فصل بهره برداری از ثبت جهانی اورامانات است و برای تحقق این مهم دولت به تنهایی نمی‌تواند کار کند بلکه نیازمند مشارکت و همراهی بیشتر مردم و فعالان و سرمایه گذاران هستیم.

بیش از ۶۰ درصد از وسعت منطقه اورامانات در استان کرمانشاه واقع شده و بخش دیگر در استان کردستان و بخشی در حلبچه عراق قرار دارد و با توجه به این ظرفیت ارزشمند در کرمانشاه باید آن را به کشور و جهانیان بشناسانیم.

همایش بین‌المللی هورامان رویدادی شاخص خواهد بود چرا که فقط یک همایش علمی نیست بلکه غرفه‌های متنوع صنایع دستی و موسیقی، برگزاری مسابقات بومی و محلی و تور هورامان گردی از جمله برنامه‌های جانبی این همایش است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.