استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۴۵ تن روغن خوراکی نیاز روز استان است که کاملا تامین شده و اینک مشکلی در تامین روغن وجود ندارد.

سید علی احمد زاده گفت: بخشی از مشکل روغن خوراکی در کشور ناشی از شرایط فعلی جهانی است زیرا که ۷۰ درصد دانه های روغنی که خوراک کارخانه های روغن است را اوکراین تامین می کرده است.

او با اشاره به اینکه در نهاده های دیگر هم اوکراین و روسیه مثل گندم و غیره نقش محوری دارند ، می گوید: نه تنها کشور ما بلکه کشورهای دیگر هم که اوکراین منشا این دانه های روغنی بوده دچار مشکل هستند.

به گفته استاندار کهگیلویه و بویراحمد، کشور ذخیره های خوبی از دانه های روغنی دارد و خرید های بسیار خوبی از قبل انجام شده است.

احمدزاده می گوید: در کارخانه گچساران که در این استان واقع شده کلزا به عنوان یک بخش محوری تولید است.

او گفت: تولید این کارخانه شاید به اندازه بالای یک سال خوراکش را خرید کرده و دارد.

استاندار می گوید: در خصوص سویا و مابقی که باید از خارج وارد شود مقداری اختلال وجود دارد که مختص به کل دنیا است.

به گفته احمدزاده، تصمیم گرفتیم برای کهگیلویه و بویراحمد از ۲۶ کارخانه موجود در کشور که یکی از آن ها در همین استان است ظرفیت تولید را به سه برابر افرایش دهیم.

او می گوید: در حال حاضر در کهگیلویه و بویراحمد چالش روغن نداریم زیرا که قرار شد کارخانه با افرایش تولید روغن مورد نیاز استان را تامین کند.

استاندار گفت: ذائقه های مردم در کشور متفاوت است وذائقه مردم استان ما به روغن‌ هایی که در کارخانه های استان های دیگر تمایل دارد.

او می گوید: با توجه به توزیع روغن مصرف روزانه مردم که در گچساران تولید می شود نباید مشکل داشته باشیم.

استاندار با تاکید بر اینکه باید  سیستم توزیع  ساماندهی بهتری شود گفت: در کشور نیز روغن مورد نیاز وارد شده و توزیع آن آغاز شده است.

به گفته احمدزاده ، مردم استان بدانند دولت مشکل روغن را رفع کرده و در حال توزیع و حمل به استان های مختلف است.

استاندار گفت: کارخانه روغن نباتی الوا در گچساران کاملا جوابگوی کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، فارس و خورستان است.

او می کوید: روغن گچساران با کیفیت و دارای استاندارد های لازم است و این روغن از نظر سلامت هیچ گونه مشکلی ندارد اما ذائقه ها متفاوت است.

احمد زاده می گوید: این روغن در استان ما و دیگر استان های مجاور در حال توزیع شدن است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.