رئیس جمعیت هلال احمر تایباد گفت: به ۴۷ هزار و ۸۳ نفر از اتباع افغانستانی آموزش‌آگاهی از خطرات مین در مرز دوغارون داده شده است.

هادی رمضانی گفت: از این تعداد تبعه افغانستانی آموزش داده شده ۴۳ هزار و ۲۲۵ نفر مرد، ۲ هزار و ۱۸۳ نفر زن و هزار و ۶۷۵ نفر کودک هستند که از ابتدای امسال تا کنون در مرکز آموزش آگاهی از خطرات مین در مرز دوغارون آموزش‌های مربوطه را فراگرفته اند.

او گفت: در این مرکز به اتباع افغانستانی پیش از اینکه به کشور خود بازگردند، آموزش‌هایی مانند تشخیص انواع مین، نحوه برخورد با مصدومان، آشنایی با رنگ‌ها و تابلو‌ها ارائه می‌شود.

به گفته او تعداد ۹ هزار و ۴۰۰ دفترک (بروشور) آموزشی و بازپیوند خانواده از دیگر اقدامات بشردوستانه هلال احمر در مرز دوغارون است.

رئیس جمعیت هلال احمر تایباد گفت: در سال ۱۴۰۰ در مجموع ۴۲۸ هزار و ۸۸۶ نفر تبعه افغانستانی در مرکز آموزش آگاهی از خطرات مین در مرز دوغارون، آموزش دیده اند و همچنین در ۶ مرحله از سوی کمیته بین‌المللی صلیب سرخ، بسته‌های بهداشتی شامل ۴۰۲ هزار و ۲۶۰ ماسک و ۷۷۰ هزار ژل ضد عفونی کننده به مرکز ارسال شده است.

در بازه ۱۶ ساله از سال ۸۴ تا ۱۴۰۰، بیش از ۳ میلیون و ۸۰۰ نفر تعداد آموزش دیدگان مرکز آموزش آگاهی از خطرات مین در مرز دوغارون بوده است.

مقامات افغانستان اعلام کرده اند که انفجار مین و مواد منفجره عمل‌نکرده به طور متوسط ماهانه ۱۲۰ کشته و زخمی در این کشور برجای می‌گذارد که ۶۵ درصد این افراد، کودکان هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.