رئیس جمعیت هلال احمر تایباد از افزایش ۶۰ درصدی آموزش‌های خطرات مین به اتباع افغانستانی نسبت به پارسال، خبر داد.

هادی رمضانی گفت: امسال ۴۱۶ هزار و ۹۲۳ مهاجر افغانستانی هنگام خروج از ایران در گذرگاه مرزی دوغارون آموزش‌های لازم در زمینه خطرات مین را فرا گرفتند که نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل ۶۰ درصد افزایش داشته است.

براساس آمار‌های ارائه شده مرکز مین افغانستان، از سال ۲۰۰۵ میلادی ماهانه ۱۷۲ نفر از شهروندان آن کشور بر اثر برخورد با مین جان باخته‌اند که در پی آموزش‌های ارائه شده، این رقم به ماهانه ۴۰ نفر کاهش یافته است.

رئیس جمعیت هلال احمر تایباد گفت: این اقدام انسان‌دوستانه را جمعیت هلال احمر تایباد با برگزاری ۶ هزار و ۹۴۸ کلاس آموزشی در مرکز پیش آگاهی از خطرات مین این نهاد انجام داده است.

او گفت: به طور میانگین روزانه ۲۱ کلاس آموزش‌های پیش آگاهی از خطرات مین با چهار مربی ایرانی و افغانستانی در این مرکز برگزار می‌شود، در این آموزش ها تشخیص انواع مین و گلوله‌های منفجر نشده، نحوه برخورد با مصدومان، آشنایی با رنگ ها، تابلو‌ها و محل‌های مین‌گذاری شده و سایر آموزش‌های مربوطه به مهاجران افغانستانی ارائه شده است.

رمضانی گفت: پارسال نیز ۲۵۵ هزار و ۴۶۸ نفر از اتباع افغانستان که قصد ورود به کشورشان را داشتند، آموزش‌های لازم در زمینه خطرات مین را فرا گرفتند.

به گفته رئیس جمعیت هلال احمر تایباد، مرکز پیش آگاهی از خطرات مین جمعیت هلال احمر تایباد که از سال ۱۳۸۴ در مرز دوغارون فعال شده است، با گسترش بیماری کووید ۱۹ به علت خروج کمتر مهاجران افغانستانی از ایران، به مدت چند ماه تعطیل شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار