معاون وزیر ورزش:

پیوست فرهنگی نباید به ساخت مسجد و فرهنگسرا محدود شود

معاون فرهنگی وزیر ورزش و جوانان گفت: وجود پیوست فرهنگی در مدیریت شهری به معنای ساخت مسجد و فرهنگسرا نیست.

سینا کلهر در نشست هم‌اندیشی "نقاط استراتژیک حکمرانی برای اجرای پیوست فرهنگی"، در مشهد گفت: آنچه امروز از پیوست فرهنگی دنبال می‌کنیم، کلیت شهر و جامعه است، وجود ده‌ها مسجد و فرهنگسرا دلیلی بر ایجاد پیوست فرهنگی نیست، وقتی که در بازار صداقت و روابط اجتماعی صداقت وجود نداشته باشد. پیوست فرهنگی نباید محدود به ساخت مسجد و فرهنگسرا باشد

معاون فرهنگی وزیر ورزش و جوانان گفت: پیوست فرهنگی واقعی، در حوزه‌های غیرفرهنگی خود را نشان می‌دهد و باید در تمام شهر، از بخش حمل و نقل و جابه جایی مسافر گرفته تا زیارت و بازار، ساری و جاری باشد.

او گفت: توسعه شهر نباید منجر به شکاف طبقاتی و فاصله فقیر و غنی شود، برای پیشبرد همزمان فرهنگ و اقتصاد باید ایده وجود داشته باشد، اما وقتی در این مسیر ایده‌ای وجود ندارد، دست‌کم در مسیر توسعه نباید ممانعت ایجاد شود.

کلهر گفت: بعضا به جای پیوست فرهنگی، معانی عمیق تری نیز وجود دارد که همان مفهوم، بلکه قوی‌تر از آن را منتقل می‌کند و باید جایگزین عبارت "پیوست فرهنگی" شود.

معاون فرهنگی وزیر ورزش و جوانان گفت: با ورود به  مشهد و تعامل با مردم این شهر باید معنویت مشهود باشد، در شهری که باید بوی معنویت دهد، نباید ترس از سرقت در آن وجود داشته باشد، باید معنویت در تمام ابعاد این شهر و روابط اجتماعی آن مشهود باشد.

او گفت: مشهد هویت خاصی باید داشته باشد، برای تحقق تمدن اسلامی و الگوی اسلامی- ایرانی، پیشرفت جامعه باید با نظام ارزشی تناسب داشته باشد، اربعین، آیین زیارت، شهر و ادبیات و موسیقی اصیل ایرانی، نمونه‌هایی از فرهنگ اصیل هستند که با رقابت‌پذیری قوی و مستحکم شده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.