۳۷ میلیارد تومان از محل هدفمند کردن یارانه‌ها به خراسان شمالی اختصاص یافته است که برای بهبود خدمات درمانی، استفاده می شود .

مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی گفت : شمار بیماران قلبی و ترومای شهر آشخانه زیاد است و بیمارستان برای این تعداد بیمار، جوابگو آن شهر نیست.

رعنایی گفت: در موضوع جوانگرایی جمعیت یکی از برنامه‌های سازمان‌های بیمه گر، زیر پوشش قرار دادن درمان ناباروری است که تا پارسال فقط خدمات تشخیصی ناباروری را ارائه می‌کردیم.

از آذرماه ۱۴۰۰، خدمات درمانی در مرکز درمان ناباروری کل کشور، زیرپوشش بیمه سلامت است.

مدیرکل بیمه سلامت، از شناسایی و بیمه رایگان ۱۳ هزار و ۲۶۷ نفر از مردم استان در مناطق کم برخوردار خبر داد و گفت: این افراد به پزشک خانواده معرفی شدند.

مدیر کل انتقال خون استان هم گفت: ۲۶ درصد در اسفندماه پارسال و ۳۵ درصد هم در فروردین ماه امسال، افزایش خونگیری داشتیم به طوری که ضمن تامین نیاز داخل استان، هزار و ۵۱۰ واحد خونی به خارج استان هم صادر شد.

در این مراسم همچنین با اعلام جذب اعتبارات امسال برای احداث بیمارستان ۶۴ تختخوابی راز و جرگلان، عنوان شد: در صورتی که بیمارستان ارتش در رازوجرگلان به دانشگاه علوم پزشکی استان تحویل شود، نیروی لازم تامین خواهد شد.

همچنین چند تخصص اطفال، داخلی و زنان فعال شده تا مشکل سرپایی بیماران قبل از احداث بیمارستان این شهرستان، حل شود.

 برخی پزشکان فارغ التحصیل دانشگاه بجنورد که بومی استان اند و تعهد خدمتی هم دارند از خردادماه به تدریج وارد عرصه درمان می‌شوند

در جشنواره سلامت و رسانه استان، از ۲۴۱ اثر رسیده، ۲۴ اثر حائز رتبه برتر شد که سهم صداوسیمای استان، هشت اثر بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.