مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان از حضور فعال و پررنگ صنعتگران کردستانی در نخستین نمایشگاه بین‌المللی بازرگانی- صنایع‌دستی استان حلبچه عراق خبر داد.

یعقوب گویلیان گفت:در نخستین نمایشگاه بین‌المللی بازرگانی- صنایع‌دستی ،محصولات ۸۰ هنرمند صنایع‌دستی ایران از پنج استان کردستان، کرمانشاه، آذربایجان غربی، همدان و ایلام در کنار هنرمندان استان حلبچه، در معرض نمایش گذاشته شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: هدف از برگزاری این نمایشگاه گسترش روابط هنری و بازرگانی دو کشور ایران و عراق است و امید است با گسترش و تقویت اشتراکات فرهنگی، هنری، اجتماعی و تعاملات جامعه هنرمندان ایران و عراق، شاهد رشد و توسعه این صنعت در کشور باشیم.

او می گوید: تولیدات صنایع‌دستی هنرمندان حاضر در نمایشگاه در رشته‌های گلیم‌بافی، تولیدات چوبی، زیورآلات سنتی، سفالگری، سبدبافی، معرق، فلز و نقاشی روی سفال به نمایش گذاشته شده است.

 به گفته گویلیان هنرمندان صنایع‌دستی کردستان در قالب ۲۰ غرفه در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته است، که ۵ غرفه آن به محصولات صنایع‌دستی هورامان و ۱۵ غرفه دیگر نیز به صنایع‌دستی سایر مناطق استان اختصاص دارد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: این نمایشگاه از ۱۵ اردیبهشت ماه به مدت سه روز در شهر حلبچه اقلیم کردستان عراق برگزار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.