معاون پژوهش و برنامه ریزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از شناسایی ۱۰ ملک مازاد متعلق به آموزش و پرورش در مناطق روستایی استان خبر داد.

طیبی گفت: در چند سال گذشته ۱۰ ملک مازاد متعلق به آموزش و پرورش خراسان جنوبی شناسایی و به اداره کل اقتصاد و دارایی استان معرفی شده است؛ همه این املاک شناسایی شده در مناطق روستایی هستند.

او گفت: در این سال‌ها در برخی از روستا‌های استان دو مدرسه ساخته شده است که در حال حاضر به علت مهاجرت مردم از روستا به شهر و کاهش جمعیت دانش آموزان در این مناطق مدارس مازاد شناسایی شده است.

طیبی گفت: مدارس مازاد بعد از شناسایی و بررسی در صورتی که خیر ساز باشند طبق نظر خیر در لیست املاک مازاد قرار می‌گیرند.

معاون پژوهش و برنامه ریزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: کارگروه مکان یابی مدارس ابتدا در شهرستان‌ها مدارس مازاد را بررسی و نتیجه را به استان اعلام می‌کنند و در روستا‌هایی که پیش بینی می‌شود در چند سال آینده دانش آموزی وجود نداشته باشد مجوز ساخت مدرسه داده نمی‌شود.

طیبی گفت: این املاک مازاد شناسایی شده مربوط به ۱۵ سال پیش است و با توجه به خشکسالی‌های اخیر مهاجرت از روستا به شهر افزایش یافته است.

او گفت: در سنوات قبل مدارس مازادی به فروش رفته است و ۱۰۰ درصد مبلغ به شهرستان بازگشت و صرف هزینه‌های سایر مدارس شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.