مدیرعامل جمعیت هلال احمر اصفهان گفت: تاکنون ۳۸۰ خانه هلال با هدف گسترش و آموزش فرهنگ امداد و نجات در استان اصفهان احداث شده است.

علی محمد هاشمی امروز در نشست خبری گفت: آماده سازی جامعه برای رفتار مناسب در زمان بروز مخاطرات، کاهش آسیب‌های ناشی از بلایای طبیعی و غیر طبیعی از جمله دیگر اهدافی است که در خانه‌های هلال دنبال می‌شود.

توسعه این مراکز در سال ۱۴۰۱ همچنان در دستور قرار دارد تا بتوانیم جامعه‌ای ایمن‌تر داشته باشیم.

به گفته او اقدامات ترویجی، کار‌های داوطلبانه و همچنین گسترش سلامت اجتماعی از جمله کار‌هایی است که افزایش یافت و ارزش اقتصادی خدمات داوطلبانه در این استان بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان بود.

همزمان با شیوع ویروس کرونا تاکنون فعالیت‌های متعددی داشتیم که راه اندازی نقاهتگاه و ارائه خدمات پیشگیرانه و آموزشی از جمله آن‌ها بوده است.

هاشمی می‌گوید تامین واکسن از سوی هلال احمر و توزیع در مراکز بهداشتی درمانی سراسر کشور از جمله دیگر اقدامات ۲ سال اخیر محسوب می‌شود.

او حلقه مفقوده مراکز درمانی و بهداشتی را موضوع توانبخشی دانست و گفت: بر همین اساس توسعه خدمات توانبخشی بخصوص در شهرستان‌ها را در دستور کار قرار داده ایم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمراستان اصفهان معتقد است استان اصفهان در زمان بروز حوادث و بحران ها، مُعین مناطقی از تهران و همچنین جانشین این استان و در زمان بروز بلایا، برای امدادرسانی به استان‌های همجوار نیز پیشگام بوده است.

استان اصفهان اکنون سه هزار و ۸۷۵ نجاتگر و امدادگر، ۲۳ هزار عضو جوان و ۱۵ هزار داوطلب ثبت شده در سامانه دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.