برخی شرکت‌های صنعتی کارگر ماهر و حرفه‌ای از بیرون کشور استخدام می‌کنند.

از شش ماه بدین‌سو، بیش از هشتصد و پنجاه شهروند خارجی از کشورهای چین، روسیه، پاکستان، هند و قطر از وزارت کار و امور اجتماعی طالبان جواز کار دریافت کرده‌اند.

وزارت کار و امور اجتماعی طالبان، هدف از این کار را جذب سرمایه‌گذاران خارجی در کشور می‌داند و می‌گوید که زمان اعطای جواز کار به شهروندان خارجی کوتاه شده است.

حافظ عبدالرحمن رحمانی، رئيس جواز کار اتباع خارجی در وزارت کار و امور اجتماعی طالبان گفت: به خارجیان به گونه شفاف جواز داده می‌شود، قبلا دو هفته یا یک هفته یک جواز داده می‌شد حالا ده ده دقیقه توزیع می‌شود.

رئیس جواز کار اتباع خارجی وزارت کار و امور اجتماعی گفت که اکنون یک شهروند خارجی با داشتن اسناد معتبر می‌تواند در ده دقیقه جواز کار از افغانستان دریافت کند که نسبت به گذشته به مراتب سهل تر شده است.

در همین حال، برخی از شرکت‌های صنعتی برای پیشبرد کارشان، کارگر ماهر و حرفه‌ای از بیرون کشور استخدام و برای آنان جواز کار می‌گیرند.

سید مجتبی زیور، مسئول منابع بشری یکی از شرکت‌های صنعتی گفت: ما تا امروز، در حدود بیشتر از پنجاه جواز کار به پرسنل خود اخذ کردیم.

در پارک‌های صنعتی پلچرخی نیز شماری از کارگران پاکستانی و دیگر کشورها مصروف کار هستند.

محمد کریم عظیمی، رئیس اجرایی اتاق صنایع و معادن کابل گفت: در بخش‌های فنی، اکثریت کارخانه‌های ما کارگران خارجی هستند بنا بر نبود کارگر ماهر افغانستانی‌ها.

به باور شماری از آگاهان مسائل اقتصادی، شمار سرمایه‌گذاران خارجی در افغانستان به مراتب نسبت به دیگر کشورها کمتر است و افزایش سرمایه‌گذاری در هر بخش که باشد، بر رشد اقتصاد کشور نقش مهم دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار