مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان مرکز کازرون گفت: به منزلت علم نافع، هدایتگر و توانمندساز معلم و مقام و جایگاه او باید بیشتر توجه شود.

نرجس توفیقی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه کازرون گفت: معلّمان در حقیقت افسران سپاه پیشرفت این کشور و پایه‌ریز تمدّن نوین هستند، و دست توانای معلم است که چشم انداز آینده ما را ترسیم می‌کند.

به گفته امام راحل، معلم امانت دار نسلی است که تمام مقدرات یک کشور، به آن نسل سپرده می‌شود.

او با اشاره به هفته معلم با عنوان «بیانیه ارزش ها»، گزاره۱۲، تاکید بر این موضوع دارد که به منزلت علم نافع، هدایتگر و توانمندسازِ معلم و مقام و جایگاه معلم باید بیشتر توجه شود.

عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی فرهنگیان استان فارس در خصوص نظام پرداخت و لایحه رتبه بندی گفت: نظام پرداخت معلمان، که مدت هاست پای به پای لایحه رتبه بندی، سطح وسیعی از آموزش و پرورش را در برگرفته است درصورتی که بین اصلاح نظام پرداخت تا حقیقت رتبه بندی تفاوت فاحشی است، و تخصص افراد نامتخصص این است که به این نگرش جامعه دامن زده و رسالت معلمی را تا این حد سطحی و محدود جلوه دهند و شاهد برخی حرکت‌های مذبوح باشیم.

او گفت: مطالبه به حق معلمی شان بالاتری دارد، آن‌ها مطالبه اصلاح نظام پرداخت که یکی از گام‌های اساسی رشد کشور و جامعه است را دارند، که اتفاقا تا جهت گیری تعلیم و تربیت‌مان به سمت تربیت عدالت پرور، عدالت خواه و عدالت ساز سوق پیدا نکند تحولی امکان پذیر نیست.

این دانشجو معلم بسیجی خطاب به مسئولان گفت: ما دانشجو معلمان بسیجی با تاسی از شهیدانی، چون رجایی، مطالبه گری و حل مسائل جامعه را که آموزش و پرورش نقش خطیری در آن دارد، جزء لاینفک هویت خود میدانیم و لحظه‌ای از مطالبه ریز و کلان خود دست نمی‌کشیم. به عنایت پرودگار در حد توان خود از رسالت نقش آفرینی خویش نیز فروگذار نبوده و در صحنه‌های مختلف اثرگذاری خود را ثابت کرده‌ایم.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان مرکز کازرون با اشاره به نگاه مقام معظم رهبری به دانشگاه فرهنگیان، گفت: رهبری صراحتا گلایه می‌کند که نسبت به دانشگاه فرهنگیان کوتاهی شده، این دانشگاه، هم از لحاظ نیروی انسانی -معلّم، استاد- دچار کمبود است، هم از لحاظ بودجه دچار کمبود است، هم از لحاظ فضای آموزشی دچار کمبود است. مگر هنوز باورمان نشده که مرکز ثقل اصلی نظام آموزش و پرورش کشور، دانشگاه فرهنگیان است؟ که این مطالبات جدی همچنان زمین مانده؟! باید بگویم، دانشگاه فرهنگیان در نگاه مسئولان کشوری تا شهرستانی مظلوم واقع شده است.

توفیقی با اشاره به مشکلات فرا روی دانشگاه فرهنگیان مرکز کازرون خطاب به مسئولان استانی و شهرستانی گفت: از مسئولان ارشد و اجرایی کازرون انتظار داریم که با علم بر ضرورت و اهمیت‌ها، نگاه ویژه تری به مشکلات و مسائل دانشگاه فرهنگیان این شهرستان داشته باشند، چرا که این دانشگاه آبرو و افتخاری برای کازرون است و زیبنده نیست این دانشگاه با مشکل فضا و امکانات آموزشی و رفاهی بخصوص خوابگاه دست به گریبان باشد و برخی مسئولان، بی تفاوت و بدون دغدغه با نگاه بورکراسی اداری، مشکلی از مشکلات این دانشگاه را حل نکنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.