کشت علوفه به روش هیدروپونیک یا بدون خاک، سبب افزایش کیفیت علوفه و کاهش آلودگی محصول شده است.

کشت هیدروپونیک چند سالی است که به عنوان روشی جدید برای تولید محصولات مختلف کشاورزی به کار گرفته می‌شود.

یکی از محصولاتی که می‌توان با استفاده از کشت هیدروپونیک یا کشت بدون خاک به آن رسید، علوفه دام است.

یکی از جوانان شهرستان قاین توانسته با راه اندازی یک کارگاه کشت هیدروپونیک در این شهرستان، بخشی از نیاز دامداران به علوفه را تأمین کند.

اشتغال زایی برای ۳ نفر در کارگاه هیدروپونیک

یکی از کارگران مشغول به کار در واحد کشت علوفه هیدروپونیک در قاین گفت: از جمله مزایای استفاده از این نوع علوفه که در مدت ۶ روز به عمل می‌آید، ویتامین بالای آن است.

او گفت: در این کارگاه ۳ نفر مشغول به کار هستیم و از عواید فروش علوفه‌های تولیدی برای مخارج زندگی استفاده می‌کنیم و این کارگاه ظرفیت توسعه را نیز دارد.


بیشتر بخوانید


یکی از دامداران شهرستان قاین نیز گفت: از زمانی که علوفه هیدروپونیک را به دام‌ها می‌دهیم، چند قلوزایی در بین آن‌ها مشاهده شده است.

او گفت: هضم راحت‌تر این نوع علوفه سبب افزایش بازدهی دام و باکیفیت‌تر بودن شیر و گوشت آن‌ها شده است؛ در شرایط خشکسالی، استفاده از این نوع محصولات بسیار به صرفه است.

تولید ماهانه ۳۰ تُن علوفه هیدروپونیک

لطیفی صاحب کارگاه کشت علوفه هیدروپونیک گفت: در این کارگاه از روش‌های علمی برای کشت استفاده می‌شود و به نوعی تولید به وسیله علم انجام می‌شود.

او گفت: ماهانه ۳۰ تُن علوفه را با روش کشت بدون خاک به بازار عرضه می‌کنیم و دامداران نیز از این موضوع راضی هستند.

لطیفی گفت: امیدوارم با حمایت از سوی دستگاه‌های متولی، یک شرکت دانش بنیان را در این زمینه ثبت کنم و محصول مرغوبی را در اختیار دامداران قرار دهم.

صاحب کارگاه کشت علوفه هیدروپونیک گفت: عدم استفاده از کود‌های شیمیایی سبب شده است تا آلودگی و میکروبی بودن علوفه به صفر برسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.