کیفیت پایین نان در بیرجند موضوعی است که بار‌ها مطرح شده است و مسئولین اتحادیه نانوایان، این موضوع را ناشی از قیمت پایین نان می‌دانند.

نان همواره در سبد غذایی خانواده‌ها از اهمیت و جایگاه بالایی برخوردار بوده است و پای ثابت سفره‌های ایرانی محسوب می‌شود؛ به همین دلیل باید روز به روز برای کیفیت بخشی به آن تلاش شود.

طی چند سال گذشته شاهد افزایش نانوایی‌ها در نقاط مختلف کشور به خصوص در شهرستان بیرجند هستیم و به همان میزان باید رقابت بین نانوایی‌ها در تولید نان با کیفیت‌تر افزایش پیدا کند، ولی مردم بیرجند از کیفیت نان رضایت کافی را ندارند و خواستار نظارت بر نانوایی‌ها هستند.

همچنین دور ریز شدن بخشی از نان‌ها باعث شده به جای اینکه نان در سفره‌ها باشد، خوراک دام‌ها شود.

خوراک دام شدن نان های بی کیفیت

یکی از شهروندان بیرجندی گفت: در بیرجند کیفیت نان مطلوب نیست به گونه‌ای که در بعضی نانوایی‌ها نان خمیر است و در بعضی مواقع نیز پشت نان سوخته است.

او گفت: گرانی علوفه سبب شده است تا بسیاری از مردم ضایعات نان زیادی داشته باشند و نان اضافی را برای مصرف دام‌ها به روستا‌ها ببرند که این امر مطلوبی نیست.


بیشتر بخوانید


یکی از نانوا‌های بیرجند نیز گفت: نان با وجود اینکه آرد مناسبی دارد، اما قیمت آن پایین است به همین دلیل برای خوراک دام نیز استفاده می‌شود و در بعضی از نانوایی‌ها نان باکیفیتی نیز به دست مردم نمی‌رسد.

او گفت: قبلا یک نفر برای مصرف روزانه نان خریداری می‌کرد، اما حالا چندین نان می‌خرد و آن‌ها را خشک کرده و یا می‌فروشد و یا هم در روستا به دام می‌دهد.

نانوا انگیزه ندارد

مختاری رئیس اتحادیه آرد و نان بیرجند گفت: بی کیفیت بودن نان تنها به نانوایی‌ها مربوط نمی‌شود بلکه به عوامل مختلفی از مزرعه تا سفره بستگی دارد.

او گفت: آموزش به نانوایان داده می‌شود، اما مسئله اصلی انگیزه کم نانوایان برای کار و نبود کارگر ماهر به دلیل ارزانی نان و کاهش درآمد نانوایان است.

مختاری گفت: مسئولین باید در خصوص قیمت نان تجدید نظر داشته باشند تا کارگران ماهر این حوزه در بیرجند به کار خود ادامه دهند.

رئیس اتحادیه آرد و نان بیرجند گفت: بازرسی از نانوایی‌ها نیز در حال انجام است و جریمه‌های مختلفی برای تخلفات در نظر گرفته شده است.

برچسب ها: نانوایان ، خوراک دام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۲ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام خواهشا اگه می خوان نون رو گرون کنین کیفیت پختش رو هم ببرین بالا که حداقل مردم بتونن یه لقمه که ازش بخورن نه اینکه از نونوایی بگیری بریزی توی نون بیات ها
آخرین اخبار