اسداللهی گفت: دخل و تصرف در قیمت نان به هر دلیلی تخلف است و به شکایات مردم رسیدگی می‌شود.

مدیرکل غله و خدمات بازگانی خراسان جنوبی گفت: گندم در کارخانجات استان به وسیله دستگاه‌های پیشرفته تبدیل به آرد می‌شود و از این نظر مشکلی در کیفیت آرد نداریم.

او گفت: گلایه مردم مبنی بر کیفیت پایین نان در برخی نانوایی‌ها به حق است و پیگیری‌های لازم به دنبال شکایات مردم صورت می‌گیرد.

اسداللهی گفت: ۲۰ روز می‌شود که گشت‌های ویژه بازرسی از نانوایی‌ها تشکیل شده است و به صورت روزانه با همکاری دیگر ارگان‌های مربوطه تمام نانوایی‌ها در سطح استان مورد بازرسی قرار گرفته و کیفیت و بهداشت نان مورد بررسی قرار می‌گیرد.


بیشتر بخوانید


مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان جنوبی از مردم خواست تخلفات در نانوایی‌ها را از طریق شماره ۱۲۴ گزارش دهند.

نانوایان نالان از گرانی‌ها

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان جنوبی گفت: از سمتی دیگر نانوا‌ها گلایه‌هایی دارند مبنی بر اینکه قیمت آرد تنها ۴۰ درصد از قیمت تمام شده نان را تشکیل می‌دهد و ۶۰ درصد دیگر آن وابسته به دیگر عواملی است که هر روز دستخوش افزایش قیمت می‌شوند.

او گفت: نانوا‌ها دلیل کیفیت پایین را درآمد کم و افزایش اجاره بها، خمیر مایه و دیگر عوامل می‌دانند‌ که همین موضوع باعث شده است برخی نانوایان از کارگران غیر ماهر استفاده کنند، دستمزد کمی به کارگر بدهند و یا از کیفیت نان بکاهند.

اسداللهی گفت: البته که این موارد را هرگز توجیهی برای پایین آوردن کیفیت نان نمی‌دانیم، اما با توجه به اینکه قیمت نان در استان دو سالی می‌شود که روند ثابتی دارد، اما عوامل دخیل در تهیه آن روز به روز افزایش قیمت دارد بررسی جدیدی برای قیمت تمام شده نان باید صورت بگیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار