پایدار گفت: با تدابیر اتخاذ شده علاوه بر اینکه قیمت انواع مختلف نان به غیر از نان فانتزی گران نخواهد شد، قیمت نان خشک ارزان‌تر هم می‌شود.

پایدار گفت: ما سه نوع آرد داریم آرد یارانه نوع یک، آرد یارانه نوع دو که قیمت گندم آن‌ها به ترتیب ششصد و شصت و پنج تومان تا نهصد تومان است.

او می گوید:  آرد مصارف صنف و صنعت قیمت آن ۲ هزار و هفتصد تومان بوده که اخیرا به دوازده هزار تومان اصلاح شده است.

مدیر شرکت غله و خدمات بازرگانی استان یزد گفت: دلیل عمده  آرد  با توجه به اختلاف قیمتی که دارد قاچاق می‌شد و خارج از کشور می‌رفت یا به صورت محصول تمام شده به خارج از کشور صادر می‌شد و لازم بود که این اصلاح صورت بگیرد.

به گفته پایدار در رابطه به آرد نوع یک و دو هیچ تغییری ایجاد نشده بنابر این نرخ نان‌های رایج سنتی تغییری نمی‌کند.

او می گوید: اختلاف ایجاد شده در خصوص نرخ نان فانتزی، صنایع مصرف کننده آرد مثل ماکارونی و کیک و... است.

پایدار گفت: با توجه به اختلاف، مقرر شد آرد نان خشک به نرخ دو تغییر پیدا کند در نتیجه قیمت تمام شده نان خشک سی تا پنجاه درصد کاهش یابد.

به گفته او در مقطع کنونی نانوایی به نام آزاد پز نداریم زمانی آزاد پز بودند که نرخ گندم آن‌ها نهصد تومان بود الان نرخ گندم آن‌ها دوازده هزار تومان است ان‌ها مشمول نرخ یارانه نوع دو می‌شوند در نتیجه نانوایی آزاد پز نداریم و حتما همه آن‌ها مشمول نرخ گزاری هستند.

او گفت: به منظور جلوگیری از قاچاق گسترده محصولات تولیدی با آرد، دولت تصمیم به آزاد سازی قیمت آرد برای مصارف صنعتی گرفته و وزیر جهاد کشاورزی بابت افزایش قیمت آرد، یارانه جدید به مردم پرداخت می کند که بیشتر از مقدار افزایش هزینه‌ها خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.