مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان از بازدید معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث‌فرهنگی از شهرستان سیاهکل خبر داد.

ولی جهانی گفت: در جریان حضور جناب آقای جواد واحدی محترم حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از وضعیت بنا‌های تاریخی شهرستان سیاهکل بازدید بعمل آمد.

به گفته مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان، یکی از اماکنی که در روز جاری از آن بازدید شد محل خانه سرهنگ عضدی واقع در شهرستان سیاهکل بود که قدمت آن مربوط به دوره قاجاریه بوده و مقرر شد برای مرمت آن و تغییر کاربری به موزه تخصصی و محل جدید اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سیاهکل اعتبار ۳۰ میلیارد ریالی اختصاص می‌یابد.

این بنا به عنوان یکی از بنا‌های ثبت ملی شهرستان سیاهکل با شماره ۱۵۲۲۳ در سال ۱۳۸۴ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده و با معماری منحصربفرد، جزئی از میراث ارزشمند فرهنگی استان گیلان به شمار می‌رود.

همچنین در بازدید میدانی از شهرستان لاهیجان که با حضور فرماندار و نماینده محترم شهرستان لاهیجان به انجام رسید، مجموعه‌های مختلف گردشگری این شهرستان به منظور بررسی وضعیت و راهکار‌های توسعه‌محور این صنعت اشتغال‌زا در شهرستان لاهیجان که به عنوان یکی از قطب‌های اصلی گردشگری در شمال کشور شناخت‌شده است مورد بازدید قرا گرفت.

بازدید از دهکده گردشگری دکتر خاکی، واحد بوم‌گردی عرشیا در زمیدان، هتل‌ناسیونال، رستوران کاشف‌السلطنه در محله بازکیاگوراب و تپه پنج‌پیران در محله کیا موسوی لاهیجان از دیگر برنامه‌های حضور دکتر واحدی در شهرستان لاهیجان بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.