نخستین تور گردشگری میرزا کوچک خان با حضور جمعی از پژوهشگران تاریخ گیلان برگزار شد.

نخستین تور گردشگری میرزا کوچک خان به صورت نمادین و با حضور مدیرکل میراث فرهنگی گیلان، رئیس میراث فرهنگی شهرستان رشت و جمعی از شخصیت‌های برجسته فرهنگی و پژوهشگران تاریخ استان برگزار شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان گفت: برگزاری تور گردشگری میرزا کوچک خان با هدف معرفی شایسته ابعاد مختلف شخصیت سردار جنگل در رشت آغاز شده است.

به گفته ولی جهانی، شخصیت فرهنگی و اجتماعی میرزا کوچک خان در بین فرهنگ عامه مردم گیلان از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان با توجه به اهمیت این شخصیت برجسته گیلان تور‌های گردشگری میرزا کوچک خان را برگزار خواهد کرد.

او می‌گوید: این تور‌ها با هدف معرفی شایسته ابعاد مختلف شخصیت میرزا کوچک خان و جریان نهضت جنگل و بازدید از خانه میرزا کوچک خان، مزار سردار جنگل در محله سلیمان‌داراب و همچنین اماکن تأثیرگذار سراسر استان نظیر کسما در شهرستان صومعه‌سرا در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان گفت: راه‌اندازی موزه نهضت جنگل در محل خانه میرزا، ثبت ملی آرامگاه و محل شهادتش و ثبت ملی میراث ناملموس تصنیف میرزا کوچک‌خان بخشی دیگر از تلاش‌های انجام شده این اداره کل در پاسداشت سردار جنگل است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.