مدیر روابط عمومی و اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، ماما‌های نمونه استان چهارمحال و بختیاری در سال ۱۴۰۰ را معرفی کرد.

سید علی درخشان گفت: هم اکنون در حوزه بهداشت ۳۴۱، در حوزه درمان ۲۵۳ و در حوزه آموزش دانشگاه ۲۳ ماما مشغول به خدمت هستند.

در حوزه بهداشت: خانم‌ها زهرا شکوهی، سعیده خلیلی و توران افرازه به ترتیب از مرکز بهداشت شهرستان شهرکرد، شبکه بهداشت و درمان شهرستان اردل و بن بعنوان ماما‌های نمونه معرفی شدند.

همچنین از شبکه بهداشت و درمان شهرستان بروجن فاطمه آقا بیگی و از شبکه‌های بهداشت و درمان کیار و کوهرنگ به ترتیب مهوش آزمون و فاطمه سادات هاشمی خیری بعنوان مامامی نمونه استانی معرفی شدند.

نسترن امیری پور از شبکه بهداشت و درمان شهرستان فارسان، زهرا موسوی از شبکه بهداشت و درمان شهرستان لردگان، سیمین خورشیدی از شبکه بهداشت و درمان شهرستان خانمیرزا و نفیسه دهقانی سامانی از شبکه بهداشت و درمان شهرستان سامان دیگر ماما‌های نمونه استانی معرفی شده در اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱ هستند.

لیلا خادمی و هایده یوسفی از مرکز آموزشی درمانی هاجر (س) شهرکرد و شهره خسروی از بیمارستان ولیعصر (عج) بروجن بعنوان ماما‌های نمونه استانی حوزه درمان این دانشگاه معرفی شدند.

خدیجه اسلامیان از بیمارستان سید الشهدا (ع) فارسان و پریسا صالحی از بیمارستان شهداء لردگان، لاله کریم زاده از بیمارستان امام رضا (ع) اردل و لیلا صفی از بیمارستان امام جواد (ع) ناغان و ثریا نصیری از بیمارستان امام سجاد (ع) کوهرنگ دیگر ماما‌های نمونه معرفی شده از سوی معاونت درمان دانشگاه می‌باشند.


بیشتر بخوانید


از اعضای هیات علمی گروه مامایی و بهداشت باروری، خانم‌ها دکتر زینب توکل، نرجس خاتون دادخواه، دکتر زیبا رئیسی دهکردی، الهام علیدادی شمس آبادی و اکرم کرمی دهکردی که در حیطه آموزش، مشاوره و ارائه خدمات سلامت مادران و نوزادان در مدیریت بحران کرونا و ارائه خدمات مرتبط با فرزندآوری و اجرای مفاد قانونی حمایت از خانواده و جوانی جمعیت فعالیت داشته اند معرفی شدند.

تبریک سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد به مناسبت روز جهانی ماما

دکتر ارسلان خالدی فر سرپرست دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری، فرارسیدن پانزدهم اردیبهشت ماه، روز جهانی ماما را به تمام فعالان و تلاشگران این عرصه در سطح استان تبریک گفت.

جامعه مامایی به عنوان یکی از اعضای خانواده سلامت کشور، به واسطه مهارت، دانش، ایثار اخلاص و معنویات خویش همواره نویدبخش حیات، نشاط و سلامت برای خانواده‌ها بوده و نقش موثری در تامین سلامت مادر و کودک ایفا می‌نماید.

جامعه خدوم مامایی با ارائه صحیح مراقبت‌های مامایی و تلاش مداوم در بهبود آن نقش بالقوه‌ای در کاهش مرگ و میر مادران و نوزادان دارند.

فعالیت ماما‌های عزیز، در اپیدمی کووید ۱۹ و معضلات بیشمار شیوع این بیماری برای جامعه و تهدید جدی سلامت و جان تمامی گروه‌های سنی، بویژه مادران باردار، موجب شد تا به لطف خداوند و تلاش‌های دلسوزانه این قشر شاهد کاهش مشکلات در این حوزه و عوارض و مرگ و میر کمتر مادران باردار باشیم.

روز جهانی ماما را به این حامیان دلسوز سلامت زنان، نوزادان و خانواده‌ها تبریک می‌گویم؛ آرزوی موفقیت، سلامتی و شادکامی برای این قشر خدوم دارم و از خدمات ارزنده تلاشگران این عرصه طی یک سال گذشته تقدیر می‌کنم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار