پخش تصاویری از قفسه‌های خالی از روغن در یکی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای شهر گرگان شایعه کمبود این کالای اساسی را در فضای مجازی تقویت کرد.

حسن پور معاون توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی گلستان با تایید کمبود روغن در سطح استان گفت: کمبود‌هایی وجود دارد، اما اینگونه نیست که هیچ روغنی در بازار نباشد.

حسن پور گفت: ماهانه ۲هزار و ۵۰۰تا ۳هزار تن روغن نیاز استان است، اما سهمیه فروردین استان هزار و ۸۰۰تن بود که هفته گذشته اختصاص پیدا کرد و درحال توزیع است.

او گفت: تا سه هفته قبل مشکلی برای تهیه و توزیع روغن در استان نداشتیم و حتی روغن مازاد در کارخانه‌ها موجود بود.

به گفته حسن پور، مشکل کمبود روغن به تخصیص با تاخیر روغن خام وارداتی از طرف دولت به کارخانه‌های تصفیه روغن بر می‌گردد.

باغشاهی مدیر یکی از کارخانه‌های تولید کننده روغن خوراکی در گلستان در این باره گفت: از سال ۹۹دیگر به کارخانه‌ها ارزی برای واردات روغن تخصیص داده نشد و خود دولت با واردات، روغن خام مورد نیاز کارخانه‌ها را توزیع می‌کند.

او می‌گوید: کارخانه ما ظرفیت تولید ۹هزار تن روغن در طول ماه را دارد، اما برای فروردین تنها هزار و ۱۰۰تن روغن خام به ما اختصاص پیدا کرد.

باغشاهی گفت: قبلاً علاوه بر روغن خوراکی روغن مورد نیاز برای فرآورده‌هایی نظیر سس هم در کارخانه ما تولید میشد، اما با اختصاص این مقدار روغن خام قسمت اعظم تولیدات ما برای سبد خانوار آماده می‌شود.

او می‌گوید: کارخانه ما علاوه بر گلستان، روغن مورد نیاز سه استان دیگر را هم تامین می‌کند و اگر مازادی وجود داشته باشد در خود گلستان توزیع می‌شود.

او گفت: برای کارخانه‌ای که ظرفیت تولید ۹هزار تن روغن در ماه را دارد انتظار می‌رود حداقل ۷هزار تن روغن خام در اختیارمان قرار گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۱ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
قحطی آمده