مدیر صندوق کارآفرینی امید استان کرمانشاه گفت : این صندوق پارسال ۷۰۰ فقره وام ضروری و معیشتی با اعتبار ۸۷ میلیارد تومان به افراد نیازمند با معرفی نهاد‌های حمایتی و دیگر دستگاه‌های استان پرداخت کرد.

محمد طاهر عظیمی فشی با اشاره به شرایط اقتصادی سخت ناشی از شیوع بحران ویروس کرونا و تحریم ها؛ پرداخت این تسهیلات را از مسئولیت‌های اجتماعی صندوق کارآفرینی امید که با هدف کمک و یاری به اقشاری محروم تاسیس شده است، دانست.

به گفته مدیر صندوق کارآفرینی امید استان کرمانشاه رسالت صندوق کارآفرینی امید حمایت از اقشار ضعیف جامعه است که تخصص، تجربه و مهارت دارند، اما چون پول ندارند نمی‌توانند برای خود کسب و کار راه اندازی کنند و از سوی بانک‌ها به خاطر نداشتن پول برای سپرده گذاری رانده می‌شود.

صندوق کارآفرینی امید به ۲ صورت پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی و مشاغل خود اشتغالی از افراد دارای مهارت پشتیبانی مالی ارزان قیمت می‌کند صندوق کارآفرینی امید برای مشاغل خانگی ۱۰۰ میلیون تومان و برای مشاغل خود اشتغالی ۲۰۰ میلیون تومان وام قرضه الحسنه با کارمزد چهار درصد از محل منابع داخلی، تسهیلات اشتغال (تبصره ۱۸) و تفاهم نامه بین دستگاه‌های اجرایی پرداخت می‌کند.

این صندوق در سال ۱۴۰۰ با اعتبار ۱۲۴ میلیارد و ۵۴۴ میلیون تومان وام قرض الحسنه برای ۲ هزار و ۷۴۰ نفر در سطح استان شغل پایدار ایجاد کرد.

صندوق کار آفرینی امید بیشتر به دنبال اشتغال‌های ایجادی است تا توسعه‌ای جامعه هدف ما افراد با تجربه و متخصص، اما بیکار است و این افراد با ارایه تقاضای خود به صندوق، طرح آن‌ها توسط کارشناس حوزه مختلف شغلی بررسی و اگر تایید شد با اخذ تضامین به آن‌ها تسهیلات پرداخت می‌شود.

تسهیلات برای ایجاد مکان، خرید تجهیزات و سرمایه در گردش مرحله به مرحله با پیشرفت کار و تنفس زمانی مناسب برای باز پرداخت معمولا برای بخش کشاورزی اقساط یکساله و برخی رسته‌های شغل‌ها فصلی با دیدن تمام جوانب کار پرداخت می‌شود .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.