معاون اقتصادی استاندار کرمانشاه گفت : شرکت‌های دانش بنیان در کرمانشاه ۲ برابر افزایش خواهد یافت.

بهزاد باباخانی گفت : ستاد با هدف توسعه کمی و کیفی شرکت‌های دانش‌بنیان استان کرمانشاه و افزایش حداقل ۲ برابری تعداد شرکت‌ها تشکیل شده است.

به گفته معاون اقتصادی استاندار کرمانشاه رهبر معظم انقلاب شعار سال ۱۴۰۱ را با عنوان تولید؛ دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین نامگذاری کردند و تلاش برای تحقق این شعار اولویت اصلی دستگاه‌های اجرایی در حوزه‌های مختلف در استان کرمانشاه است.

رهبر معظم انقلاب برای سال ۱۴۰۱ هدف گذاری کمی برای شعار سال تعیین کردند و افزایش ۲ برابری تعداد شرکت‌های دانش بنیان باید به صورت کیفی محقق شود.

دستگاه‌ها و مجموعه‌های مختلف موظف هستند در قالب یک برنامه، مشوق‌ها و ظرفیت‌های مجموعه و هم چنین موانع و مشکلاتی موجود در مسیر هدف گذاری‌های صورت گرفته را ارائه دهند تا در راستای اجرایی شدن آن‌ها اقدام شود.

تحقق شعار سال تنها منحصر به همان سال نیست و دستگاه‌ها باید علاوه بر برنامه یک ساله برنامه چهار ساله هم برای توسعه این واحد‌ها ارائه دهند.

دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در صورت فراهم کردن بستر خریداری محصولات تولیدی شرکت‌های دانش بنیان حوزه سلامت توسط سازمان غذا و دارو شاهد یک جهش در توسعه کمی و کیفی در واحد‌های فعال این حوزه خواهیم بود.

تعیین تکلیف تسهیلات بانک ها

بهزاد باباخانی گفت : تا قبل از ابلاغ قانون بودجه امسال باید این تسهیلات پرداخت شود و در این راستا بانک ملی، صادرات و ملت باید زودتر پرونده‌ها را تعیین تکلیف کنند.

به گفته معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه ضمن تشکر از سایر بانک‌ها که سهم تسهیلات قرض الحسنه خود را به موقع پرداخت کردند، همانطور که استاندار هم اعلام کرد اشتغال آفرینی مساله اول استان است و فرمانداران هم هیچ کاری جز ایجاد اشتغال ندارند لذا این کمیته اشتغال در شهرستان‌ها باید فعال شود.

هر دستگاهی موظف است ظرفیت‌های اشتغال خود را در قالب چندین زنجیره ارزش تعریف کند و شهرستان‌ها هم باید این زنجیره‌های ارزش را تعریف کنند تمام تسهیلات ارزان قیمت و قرض الحسنه به سمت این زنجیره‌های ارزش و مشاغل خُرد روانه خواهد شد.

از نظر تعداد شرکت‌های دانش بنیان در غرب کشور اول هستیم، اما بخش دوم شعار سال که تولید اشتغال آفرین است هم بسیار مهم است لذا باید همه دستگاه‌های ذی ربط به موضوع اشتغال آفرینی طرح‌ها هم توجه داشته باشند.

سامانه رصد در سال جدید مجهز به سیستم راستایی آزمایی است که همه دستگاه‌ها باید اشتغال خود را به صورت سه ماهه در این سامانه ثبت کنند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.