رئیس سازمان دانش ‌آموزی فارس گفت: ۹۰۰ موکب افطاری ساده از سوی دانش ‌آموزان پیشتاز سراسر استان فارس در ماه رمضان با مشارکت سازمان دانش‌ آموزی استان برپا شد.

مرتضی کریمی گفت: این برنامه ها با محوریت تقویت پیوند مسجد، مدرسه و خانواده اجرا شده اند و دانش‌آموز محوری در اولویت اجرای برنامه های سازمان دانش ‌آموزی فارس قرار دارد.

او گفت: دانش آموزان در تهیه و توزیع افطاری ساده برای شهروندان در برپایی موکب‌های ضیافت افطاری ساده، فعالیت داشتند که خانواده‌های آن‌ها نیز  همراه با فرزندانشان در میدان بودند.

کریمی گفت: این اقدام در ارتقای جایگاه مدارس فارس برای تبدیل به کرسی معنویت در بین خانواده‌ها نقش موثری داشت و محافل انس با قرآن کریم و ضیافت افطاری ساده در اولویت برنامه‌های این ماه قرار گرفت.

رئیس سازمان دانش ‌آموزی فارس گفت: برگزاری ویژه برنامه‌های انس با قرآن کریم، قصه‌های قرآنی، جشنواره ضیافت اولی‌ها، جشن تکلیف روزه اولی ها، جشنواره ویژه میلاد امام حسن مجتبی (ع) و ویژه برنامه‌های شب‌های از فعالیت‌های سازمان دانش‌آموزی فارس در این ایام بود که در ۵۹ منطقه آموزش و پرورش سازمان دانش‌آموزی اجرا شد.

او گفت: در اجرای این برنامه‌ها سازمان بسیج دانش آموزی و اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان نیز همکاری کردند و اجرای این فعالیت‌ها شروعی برای برگزاری کرسی‌های دائمی در قالب ایستگاه‌های معنویت است.

کریمی گفت: با دعوت روزانه دانش آموزان به مساجد هر روز یک مسجد به عنون مسجد هدف در نظر گرفته می‌شد و برگزاری اعتکاف رمضانیه در برخی شهرستان‌ها و حضور پرشور دانش آموزان پیشتاز در نماز‌های جمعه از نمونه‌های شاخص حضور دانش آموزان در مساجد است.

رئیس سازمان دانش ‌آموزی فارس با قدردانی از مشارکت دانش‌آموزان پیشتاز در راهپیمایی روز جهانی قدس گفت: برپایی ایستگاه‌های جریان ساز بصیرت  از سوی دانش آموزان در روز قدس موجب خلق صحنه‌های زیبا و توجه عموم مردم شد.

او گفت: بیش از ۸۰ خبر در قالب گزارش خبری، گزارش مکتوب و ویدئویی در یک ماه گذشته توسط خبرنگاران خبرگزاری دانش آموزی پانا منتشر و فیلم کوتاه  میهمانی لاله در خبرگزاری پانا با محوریت شهدا و ماه مبارک رمضان تهیه شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار