رئیس‌جمهور روسیه فرمانی را امضا کرد که به موجب آن انجام معامله با کشور‌های غیردوست روسیه غیرقانونی است.

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه امروز (سه شنبه) فرمان ممنوعیت صادرات مواد خام و محصولات روسیه را به نفع افراد خارجی مشمول تحریم‌های روسیه امضا کرد.

براساس گزارش المیادین کرملین در این خصوص اعلام کرد رئیس جمهور روسیه فرمانی را امضا کرده است که انجام معاملات و انجام تعهدات در قبال افراد و نهاد‌های مشمول تحریم‌های تلافی جویانه روسیه را ممنوع می‌کند.

در فرمان اجرایی پوتین آمده است که رئیس‌جمهور روسیه به کابینه وزرا دستور داده است که ظرف ۱۰ روز، لیستی از افرادی که قرار است تحت تحریم‌های تلافی جویانه روسیه قرار می‌گیرند، مشخص کنند.

طبق دستور رئیس‌جمهور روسیه، مقامات روس از هرگونه معامله با شرکت‌ها و افرادی که تحت تحریم‌های تلافی‌جویانه فدراسیون روسیه قرار می‌گیرند، منع شده‌اند.

بر اساس این فرمان، صادرات محصولات و مواد خام تولیدی در روسیه به خارج از فدراسیون روسیه در صورتیکه این محصولات در راستای منافع افراد تحت تحریم باشد، ممنوع می‌باشد.

طبق این گزارش، شرکت‌ها و افرادی که تحت تحریم‌های تلافی‌جویانه قرار دارند، از اجرای تعهداتشان به معاملات در دست اجرا و همچنین پیشبرد هرگونه معاملات مالی منع می‌شوند.

شایان ذکر است گازپروم، شرکت انرژی روسیه به لهستان و بلغارستان اعلام کرد که از روز چهارشنبه (۷ اردیبهشت) عرضه گاز به این کشور‌ها متوقف خواهد شد؛ زیرا این کشور‌ها با تقاضای روسیه برای پرداخت هزینه واردات انرژی به روبل موافقت نکردند. توقف صادرات گاز به کشور‌های اروپایی، اقدام متقابل مسکو در خنثی سازی تحریم‌های همه جانبه غرب علیه روسیه است که به علت تشدید درگیری‌ها در اوکراین بر بخش‌های انرژی و مالی این کشور اعمال شد.

پیشتر نیز پوتین در ماه مارس اعلام کرد که مسکو از کشور‌های «غیر دوست» می‌خواهد تا با افتتاح حساب در «گازپروم بانک»، هزینه سوخت را به روبل پرداخت کنند. پرداخت هزینه سوخت با ارز ملی روسیه، اهرم فشار روس‌ها برای خروج از دایره تحریم‌های غرب است؛ اقدامی که بر معادلات تجاری جهان بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

این درحالی است که «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پیش از این تایید کرده بود که حمایت کافی از سوی کشور‌های عضو این اتحادیه برای تحریم کامل یا تعرفه تنبیهی بر واردات نفت و گاز روسیه وجود ندارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۳ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
دم روسیه گرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۳ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
تحریم روسیه علیه غرب یه تراژدی دیگه از ضعف های پوتین رو می کنه،یه تلافی بی اثر،آمریکا عملا هیچ کالای روسی رو نمی پذیره اروپا در تلاش برای کاهش وابستگی انرژی به روسیه اس،این تحریم های پوتین مضحک ترین کنش سرد تاریخ این کشور در برابر غربه،اگه توان اعمال فشار بدون جنگ بر غرب رو داشت،هیچ وقت به اوکراین حمله نمی کرد،بالا بردن نرخ بهره بانکی برای افزایش ارزش پول رو که دولتمردان نابغه ما زودتر از اونا انجام دادن،نرخ بهره بانکی برای سالها تو ایران بیش از ۲۰ درصد بود که حباب ساخت و ملت رو به فنا داد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۸ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
اروپای بیچاره با طناب پوسیده آمریکا تو چاه رفت. باز خوبه تا حالا ده تا از کشورهای اروپایی فهمیدند زمین سفت یعنی چی و برای خرید از روسیه حساب روبل باز کردند. تصور کنید روسیه گاز آلمان رو قطع کنه بزرگترین شرکت تولید محصولات شیمیایی دنیا در آلمان با نزدیک ۵۰ هزار کارگر و مهندس و مدیر تعطیل میشه و خدا میدونه چقدر شغل دیگه به خاطر این حماقت سران دولت آلمان و همراهی با آمریکا بطور مستقیم و غیر مسقیم نابود میشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۳ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
حاجی بخدا یه دنیا فهمیده گند زدی ولی روت نمیشه اعتراف کنی ولی بازم یه عده نفهم تو ایران هنوز نمیخوان شکست تورو قبول کنن
جان همین یه عده نفهم که عین خودتن، جنگو تموم کن مثل بچه آدم بگو غلط کردی
هرروز یه فرمانی صادر میکنی اینجوری خودتو فقط خراب میکنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۳ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
باورم نمیشه هنوز احمقهایی در ایران هستند که بعد از بهتر شدن اقتصاد روسیه و روز به روز بدتر شدن اقتصاد اروپا و آمریکا هنوز خیال می‌کنند اروپا و آمریکا بازی رو بردند. انصافا غرب هر چی کم داشته باشه از نظر پروپاگاندا هنوز قویه. البته نه به خاطر اینکه حرفه‌ای عمل می‌کنند. دلیلش هزینه زیادی که می‌کننند و اینه که احمق تو دنیا کم نیست.
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
7891
۰۵:۰۳ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
نقطه شروع ایجاد اتحادیه کشورهای تحریم شده پوشالی توسط امریکاکه فقط تشنه خون انسان های ضعیف و تنهاست. ولی پوتین نه تنها تنها نیست بلکه قوی هم هست الحمدلله. ورق هشتاد ساله حکومت روچیلدها بر کره خاکی برگشت خورد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۲ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
از پوتین و روسیه بکشید بیرون ، یه فکری به حال کالاهای اساسی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۶ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
قیمت مواد غذایی در دنیا مدام در حال افزایشه. روسیه از صادر کنندگان بزرگ محصولات کشاورزیه و الان اوکراین که اونم از تولید کنندگان بزرگ محصولات کشاورزی دنیاست زیر تیغ روسیه است. پس عاقلانه اینه با روسیه سر شاخ نشیم چون غربیها که در هر صورت جز تحریم بیشتر ایرانی کاری نمی‌کنند و در ایران هم به دلیل خشکسالی نمی‌تونیم در زمینه کشاورزی به خودکفایی کامل برسیم پس روسیه می‌‌تونه گزینه خوبی برای تامین بعضی از مواد غذایی مورد نیاز کشور باشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۲ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
فقط پوتین بایدخودکشی کندتاازاین ننگ چنگ بااوکراین خلاص شود.ومن اجازه خودکشی به این جانی بدترازهیتلروصدام رامیدهم.این پیام مراهرچه زودتربه پوتین بدهیدتاهرچه زوتر
دنیاازشرش راحت شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۲ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
این روسیه بدبخت نفت رو 10 دلار ارزون تر از مسئولان ما داره می فروشه الان رقیب نفتی ایران در مفت فروشی نفت شده. حالا کلاس هم میذاره.
Canada
ناشناس
۲۳:۳۵ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
نمی دونم چرا ایران اینکارو با این جدیت دنبال نمی کنه و براش زیاد مهم نیست - دو دو تا چهارتا
خیلی سادست وقتی ما داریم تحت تحریم نفت می فروشیم خریدار مسلما مشخص نیست و می تونه با طلا یا ... مبادلات رو به انجام برسونه...
Pakistan
ناشناس
۲۳:۲۲ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
از یک لحاظ جهان از تک قطبی در بیاید خیلی عالیست
از قدیم میگن دشمن دشمن ما دوست ماست فعلا ما همین را لحاظ میکنیم گور بابای روسیه و دزدان داخلی خودمان که با کلاس هم هستند که به آنها اختلاسگر میگن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۰ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
چرا چیزهای روسی مثل خودرو با قیمت مفت وارد ایران نمیشه؟ مگه روسیه یک کشور بدبخت تحریم زده و جنگ زده نشده؟ چرا ارزش پولشون از ریال کمتر نشده؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۴ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
پوتین زلنسکی یهودی بکن تو قوطی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۱ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
پوتین به غلط کردن افتاده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۵ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
فعلا اربابت بایدن ترسیده
Iran (Islamic Republic of)
شاهین
۱۷:۵۵ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
روسیه نزاشت چندین سال پیش اروپا برای واردات گاز در ایران سرمایه گذاری کنه وگرنه ایران اان منبع درامدی خیلی عالی داشت
ممنبع حرف من در نت موجوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۹ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
هر کسی می‌تونه ادعایی مطرح کنه و بگه منبعش موجوده. لطفا منبع رو بگو با ذکر تاریخ و عنوان خبر یا مقاله و خبرگزاری تا جوابتو بدند نه اینکه همینطور رو هوا یه حرفی بزنی. اونی که اجازه نمیده ایران با اروپا روابط تجاری داشته باشه رژیم صهیونیستی که آمریکا و اروپا رو از طریق سیستم مالی و انحصار رسانه‌ای کنترل می‌کنه. روسیه چنین قدرتی در غرب نداره و اروپاییها به خاطر روسیه حاضر نیستند ضرر کنند و از خیر نفت و گاز ایران و خود ایران با موقعیت استراتژیک عالی و کنترل بر منطقه چشم پوشی کنند و خودشون رو به روسیه به عنوان یک دشمن تاریخی وابسته کنند.
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۹:۱۶ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
حرف حق زدی رد پای روسیه در نا موفق بودن برجام به هم هست در تاریخم کم گند نزده به کشور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۷ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
وقتی سایبری باشی همینه هر چی بگن که بخواید بشنوید زود قبول میکنید حالا که مخالف عقیده حرف میزنه میگید مدرک تاریخ ساعت .. بیاد میخوای متن قرار دادم برات بفرسته؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۶ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
روسیه بجز نفت و گاز چیز دیگه ای نداره ، مثلا در ایران ما از کدام محصولات روسیه بهره میبریم که اگه قطع بشه لطمه میبینیم ؟؟علنا هیچی احتمالا سایر کشور ها هم همینطور،،،،،،،اقتدار منابع فسیلی روسیه از انجا امد که با سیایت و خود فروشی مسیولین ایران دست ایران از بازارهای جهانی کوتاه شد ،،،،مرگ بر وطن فروشان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۳ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
بجای اینکه بدون مطالعه حرف بزنی به هشدار شرکتهای غربی مبنی بر کمبود فلزات و عناصر کمیاب در صورت تحریم روسیه توجه کن. گرون شدن فلزاتی مثل تیتانیوم و نیکل و .. به خاطر همینه. در ضمن به تولید و صادرات محصولات کشاورزی و کودهای شیمیایی روسیه هم یه نگاهی بنداز. بماند از نظر صنعتی به خصوص نظامی تولیدات روسیه بعضا از آمریکا بهتره. آمریکا از روسیه موتور فضا پیما میخرید. سیستم پدافندی روسیه رو کسی تو دنیا نداره. بعضی از تسلیحات پیشرفته روسیه رو حتی آمریکا نداره.
United States of America
پیشگو
۱۷:۰۵ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان در شصت و نهمین روز از آغاز تهاجم های روسیه علیه اوکراین به نقل از نخست وزیر مجارستان گفت که پوتین قصد دارد روز نهم می‌(۱۹ اردیبهشت) به جنگ خود علیه اوکراین پایان دهد.

پاپ فرانسیس در گفت و گو با روزنامه ایتالیایی « کوریره دلا سرا» گفت: "ویکتور اوربان" نخست وزیر مجارستان در دیدار اواخر ماه آوریل به او گفته ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه قصد دارد در روز نهم می‌ به مناسبت روز پیروزی اتحاد جماهیر شوروی بر آلمان نازی ، به جنگ اوکراین پایان دهد.

پاپ ابراز امیدواری کرد این اتفاق بیفتد. او به تشدید تنش‌ها نه تنها در دونباس که کریمه و اودسا اشاره کرده و می‌گوید اوکراین همچنین دارد بندر خود در دریای سیاه را از دست می‌دهد.

رهبر کاتولیک‌های جهان با ابراز نگرانی گفت، برای برقراری صلح، قصد کافی وجود ندارد. وی افزود که بدبین است اما باید برای پایان دادن به جنگ هر کاری انجام دهیم.

پاپ فرانسیس این را هم گفت که در زمان حاضر به کی یف نمی‌رود؛ او نمایندگانی را به اوکراین فرستاده است. اما نیاز فوری می‌بیند که به مسکو سفر کند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۹ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
دمت گرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۶ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام ،

ابتدا بلاروس و ساير کشورهای دوست را از خطر جدا می کنیم ، بعد اوکراین را با جمهوری های دونتسک تنها می گذاریم ،

ما و غرب قاضی ،
اوکراین و دونتسک موضوع اختلاف ،
شاخه های جدید آشکار می شود ،

اگر چین در مرز خود می ماند ،
روش این نبود بلکه بلافاصله همکاری سیاسی با چین و پایان جنگ را شروع می کردیم و ما از طریق سياسی پشتیبان دونتسک بودیم

الآن مسأله این است که تغییر دادن رویکرد حکومتی اوکراین
نیاز به ابزار داخلی از جنس خود اوکراین دارد ،

پس ما یا باید با غرب به توافق و تعادل برسیم ،
یا ضمانت از اوکراین داشته باشیم ،

*** در هر حال مرحله نظامی پایان یافته است ***

پیمان اشراقی.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۱:۳۹ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
الله وکیلی خودت فهمیدی چی گفتی؟
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۹:۱۹ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
یه بیسواد که حرف زدنم بلد نیست میاد تبلیغ اسمشو میکنه قبلا هم سخنان مزخرفه شمارو شنیده بودیم که حتی فعل فاعل جمله هم یکی نبود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۰ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
آقای پوتین مردی مقتدر.قدرتمند است...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۷ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
پوتی؟ داری چکار می‌کنی داداش؟ حرکت انتحاری میزنی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۳ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
اقتدار اقتصادی یعنی این
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۹ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
اقتدار کجا بود اقتصاد روسیه به نفت گاز متکیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۰ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
تراژدی تاکتیکی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۴ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
اینه
درسته

خدا قوت
آخرین اخبار